31 Ekim 2008 Cuma

KUTULARDA BESLEME YAPILDI

Daha önce bir hacim su iki hacim şekerden oluşan karışıma 117 derecede limon tuzu ilave etmiştim. Bu karışım soğuduğu zaman ınvert kek olmuştu. Dün akşam şunu gördümki şeker hacmini az tutarsak karışımın ısısı 117 dereceye çıkmıyor. Bu nedenle ısı 117 dereceye çıkıncaya kadar karışıma şeker ilave ettim ısı ıstenen duzeye gelıncede lımon tuzunu ekleyıp bir süre karıştırdıktan sonra kaynar su ilavesiyle karışımın şerbet halınde kalmasını sağladım. Anlayacağınız önce şekeri 117 derecede lımon tuzu ile invert edip sonra su oranını yükseltip şerbeti hazırladım. Çalıştığım fabrikanın bahçesindeki kışlatmak üzere getirdiğim kutulara bu sabah takviye olarak verdim.

Kutuların üstlerini çalışma kolaylığı olması açısından asetatla kaplamıştım.

Şerbeti 20 ml lik enjektöre çekerek bu asetat üzerinden açtığım deliklerden kek bölümüne verdim





Buda Faruk abim beni çok sever:))) fabrikanın her şeyi ondan sorulur beni bile ondan sorarlar. Ama fabrikanın bahçesine kutuları getirdiğimden beri bana bakışları değişti:) nerden bulduk bu herifi der gibi bakar oldu allah sonumu hayır etsin.

1 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi son yaptığın şuruptan bir miktar bir yerde beklet bakalım donacakmı.Bazen iki gün sonra kople donma oluyor.Kriştalleşiyor kalın tuz gibi yani.Ben karakovana yaptıgım invert şuruplarda bu olaylarla karşılaşıyorum.Bir yerlerde eksigimiz var gibi.