23 Ekim 2008 Perşembe

İNVERT KEK GÜZEL GİDİYOR....

Bu gun Ali Türk geldı sınav belgesını aldı. Biraz gezdık ılgımızı ne cekecek işte... Bauhaus da bula bula sepet bulduk...

Benim kız Ali yi görünce böyle kalakaldı haksızda sayılmaz hani:)))



Dün akşam üstü bizim kara kutu kovan namı diğer GEMİ deki köy güzeli ananın üzeri asetatla kaplanmış ve kendi hazırladığım invert kek ise bir gün önce verilmişti. Bu keki yanlışlıkla yaptım aslında ben 1:2 invert şurup hazırlayacaktım. Bu amaçla düz uzun bir bardağın 1/3 ü kadarına önce su koydum. Sonra su tamamen yukselene kadar toz şeker ilave ettim. Böylece hacim olarak 1 kısım su 2 kısım toz şekerden oluşan şerbet hazırlamış oldum. Cezvede ısı 118 derece olana kadar karıştırarak ısıttım. Karışım sıvı haldeydi. Bu karışımada 118 derecede iken mercimekten biraz büyükce limon tuzu ( sitrik asit) ilave ettim ve tahta kaşıkla karıştırmaya devam ettim cezveyi hem karıştırdım hemde soğuk su içinde soğutum. Soğumaya başlayınca beyazlaştı ve katılaştı. Kıvamı tam istediğim kek kıvamına geldi. Fondon şekeri kıvamını tutturdum. Bunu poşet içinde ortasına yarım kibrit kutusu büyüklüğünde delik açıp deliği alta gelecek şekilde arılara verdim.








Bu akşam gördüğüm manzara ise buydu. Keki çok güzel alıyorlar. İki sabahtır yaptığım kontrollerde ise atılma olmadığını tespit ettim. Bu keki bu formülde tekrar deneyecem aynı kıvamı bir kaç denemede de tutturursam hassas terazide tartarak büyük miktarlarda uygulayacağım.





Şu anda gemide 5 çıta mevcut. 3 çıta arıyla kaplı vaziyette aslında 4 çıta da denebilir. Asetat üzerinden kontrol yaptığım için böyle diyorum. Hava uygun olduğu bir gün açacağım ama KÖY GÜZELİ ne zarar vermemek içinde fazla açmayıp asetat üstünden kontrol ve yayınları sürdüreceğim. GEMİ deki arıların bu son kekleri bundan sonra hava soğuyacağı için sadece balla besleyeceğim. Tabi buda KÖY GÜZELİ nin fiatını yükseltecek ali abiye duyurulur:)))


3 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Abi muhteşem in haricinde harika sın.Bizim bilmedigimiz çok kişi bu uygulamaları yapıyor ve herkes acayip menmun.Arıcılığın tüm kuralları yavaş yavaş oturmaya başlıyor.Nerden nereye geldik.Geçen sene yanılmıyorsam invert kek cihanibe yapıp filimlemişti.Bende ondan tarifi almıştım.Sonra Ali Şekerli, şeker gibi girdi olayın içine ve işlem gayet iyi gidiyor.Has talebem benim::))

Sanal ortam arıcılığı süper ilerliyor.

muhteşem turunç dedi ki...

Mırrrr mırrrrr:)))

Adsız dedi ki...

sayın ustalarım acemi bir arıcı olarak sizlerin burdaki gerek muhabbetleri gerekse arıcılık adına yapılanlara imrenerek bakıyor ve izliyorum.Tecrübelerinizden faydalanmasıda bizlere düşüyor tabiki Emekleriniz için tşkler. Mehmet Toprak emet/kütahya