17 Ekim 2008 Cuma

Kutuk kutudaki arılara teşvik beslemesi.

Kara kutu kovandaki arılara her akşam 5 mililitre kadar bal şerbeti beslemesi yapıyorum. Amacım depolamalarından ziyade ana arının yavru yapmasını teşvik etmek. Bu uygulama normal kovandaki arıların kışlık bal stoklarının oluşturulması ve teşvik için yapılan beslemenin (kek ve şerbet) miktar olarak bu kutu mevcuduna göre uyarlanmış şekli. Arıların sürekli yanında olmak ne güzelmiş. Burada kullandığım enjektörün iğnesi kıvrık değil. Kıvrık iğneli olanı Ali Türke sakladım:)))

2 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Sayın doktorum bu 5 mililitre işini nasıl hesapladın.Benim yaptığım hesaplamalara göre bu ölçü az.Sanırım sen büyük kovanları baz alaraktan hesap yaptın.Küçük ruşetlerde gider daha fazla haberin olsun,birde arada ruşet katili olma.

Sicilin zaten yeterince kabarık::))

Bak,beni kendine güldürme::))

muhteşem turunç dedi ki...

Ya sen asıl kendine beni güldürme bak Mehmet Yüksel bile daha doğruyu yeni bulmuş arılı herbir çıta başına 1,5 kg şeker hesaplıyorum diyor.Bu kutuda yarım standart çıta arı var (iki küçük çıta arılı)Yani 750 gram toz şeker hesabı yapılması gerekıyor buda yaklaşık 750 ml şerbet demek oluyor ki her gün 5 ml den 150 kez şerbet vereceğim yani 5 ay boyle besleyeceğim yani besleme şubat sonuna kadar surecek ki zaten o tarıhtede bahar geliyor. Bu şerbeti birden verebilirim ama nereye koyacaklar yer yok evlerinde. Biraz kafanı karıştırdım ama napalım sen istedin:)))