10 Temmuz 2017 Pazartesi

Arılarım ve bahçem emeklerimin karşılığını vermeye başladılar.

Okul ve dershanem bitince tatilin tadına varır oldum.
Cumadan gidiyor pazartesi sabahı dönüyorum.
Bu hafta kahvaltıda bahçemdeki domates ve biberlerimin tadına baktım.


tohumdan yetiştrirdiğim fidelerimle kurduğum bostanımda domates ve tatlı kıl biberlerim şimdilik iyi gidiyor.


iki haftalık bir tatile gidiyorum otomatik sulama da kurdum inşallah kurumazlar.


Bu sene diktiğim arkadaşımın hediyesi zeytin fidanında maşallah zeytin bol.


Geçen hafta Yeşilköyde tavukçuluk fuarı vardı. Gittim tabide hüsrana uğradım. Hobiciler için hiç bir şey yoktu. Sadece altta gördüğünüz duvara monteli folluk hariç. Güzel tasarlanmış. (hobifolluk.com)  Kendi imalatım olan folluktan çok memnunum gurk olan yumurtaların üstüne yatamıyor. Ama istiyorumki biri gurk olursa yatabilsin diye bir tane aldım.




İki senedir domateslerin koltuk altı budamasından çıkan sürgünleri suda bekletiyor köklenenleri dikiyordum. Bu sene bu sürgünleri direkt toprağa diktim firesiz tuttular. Şu an meyveye duranlar geçince bunlarla devam edeceğiz gibi bakalım neler olacak.



Buda saksıya direk dikildi.


Çimlerim biçildi bahçemin bakım  eksiği kalmadı.


Arılarımı da elden geçirdim. Ana kutusu arılandırma depo kovanım dolmak üzere.
Şu anda 2017 ana ile devam ediyor.


Nektar gelişi çok güzel katı dolduranlara üçüncü kat atılıp 4 5 çıta gücüne göre ilave çıta girdim. 
Yatmak yok öyle ya:))


3 Temmuz 2017 Pazartesi

Arılar çalışıyor ben keyif yapıyorum:))

Ramazan bayramının ilk günleri itibarıyle ayçiçekleri de açtı ve bayram başladı.


Daha önceden ana arı ızgarası koymuş olduğum katlı kovanlarımdan şerbetlikleri  aldım.


Malum ayçiçek balının çabuk donması petek bal olarak tüketilmesine engel.
Bu nedenle şerbetliklerin yerine ham petekler girildi.


Ballıklardaki çıkan yavruların yerlerine ballar konmaya başlanmış


Artık arılar çalışmaya bende keyif yapmaya başladım. Malum yerim tepede bir yer ve rüzgarlı.
Gerek körük gereksede semaver vs. yakmak rüzgardan dolayı bir sorun. Bu sorunu bu ufak pürmüzle çözdüm. Rüzgardan sönmesi mümkün değil.


Yakması kolay olunca sabah kahvaltılarım semaver çayı ile keyiflendi. 


Semaver çayı porselen demliksiz olmaz diyenlerden Kenan Hocam sorunumu çözdü sağolsun:))


Havalar dehşet sıcak ve bunaltıcı. Ben bahçedeyken tavuklarım hep dışardaydılar ancak dönünce kapalı yerden bunalacaklar. Bu nedenle kapılarına telli aparatları takıldı.


Bu sene domateslerimden koltuk altlarını koparıp suda köklendiriyorum


köklenenler saksıda fide olarak yola devam ediyorlar.


Ayçiçekleri açınca bölmelerim de yoldan çıktılar. Tatilin son günü bir bakayım tedbirli olmakta fayda var derken ne göreyim:(( hemen ham petekler girildi.



İstanbula geldik arabamın termometresi kendi rekorunu kırdı. Bu güne kadar 38 dereceleri gördüğünü hatırlamıyorum. eminim oda hatırlamıyordur:))


19 Haziran 2017 Pazartesi

Babalar günü hediyesi bir oğul:)))

Bu hafta rahata erdim.
Kızın okulu dersanesi benim eğitim işleri felan derken bahçeme gidemiyordum bu hafta ilk defa üç gün kalabildim. Cuma günü hava güzel.


Cuma saat dört gibi bahçeme geldimki kayısı ağacımda klasik yerde klasik görüntü ve bir oğul durmakta:)) Benim için tam bir babalar günü hediyesi oldu bu. Ne yalan söyliyeyim oğul önleme amaçlı koloni yönetimi kurallarını uygulamış olsamda bazen ofsayttan gol yemek gibi bu tarz durumlar olmuyor değil ve dalda oğul gördüğüme sevindim:))


Hemen altına boş bir kovan ve biri açık kapalı yavrulu  iki kabarmış petek


ikide ham petek koydum


Oğul silkelendi:)) ve yerine alındı


Pazar günkü kontrolde ise ham peteklerin kabartılmaya başlandığı görüldü



Oğul ham petekleri çok süratle kabartır. 


Pazar günü sadece diğer bölmelerimin kontrolleri yapıldı ve beslendiler


Kolonilerimde genel anlamda yavru durumları iyi. Besleme çalışmalarım kanola eksikliğinden dolayı aşırı bir geri gidişe neden olmadı.


Komşusunun diktiği domateslerle hava atmaya çalışanlar için bostanımdan ufak bir görüntü. Bu sene fidelerimi tohumdan yetiştirdim. Şu ana kadar gidişattan memnunum.


12 Haziran 2017 Pazartesi

Ana arı ızgaralarını monte ettim.

Bu hafta öncelikli bölmelerimi kontrol ettim.
Oğula meyilli kolonilerimden böldüklerimden ikisinde memeler henüz çıkmamış


Anasıyla beraber alıp başka yere taşıdığım yani oğul verdirdiğim
koloni tarlacıları olmayınca çift şerbetlikle beslemek zorunda kaldık


Temel peteğini kabartmaya başlamış


Kontrollerde yeni aletimle fotoğraf çekiyorum 



Bu hafta bala çalışacak kolonilere ki toplam yedi tanedirler:((
Bunlara ızgara attım. İşlemi yaparken ballığı alıyorum yerine yan tarafa boş bir kat koyuyorum
Bütün arıları buraya silkeliyorum


Sonra ızgarayı koyup üstüne boş çıtaları diziyorum.
Böylece kalabalık içinde ana arıyı bulacağım diye uğraşmamış oluyorum.
Ayçiçeklerinin açmasına yirmi günden az kaldı bal sağımında zaten yedi kolonim var bunların ballarını da yavrulu çerçevelerde arıya bırakmak istemiyorum.


Geçen hafta Ali hocam sormuştu erkek gözlerini nasıl değerlendiriyorsun diye bu hafta görüntülemeyi akıl edebildim bayılıyor inekler.


Bahçemden dönerken ayçiçeklerini resimledim bence yirmi günden de az var.
Bu sene kanola yoktu ama ayçiçeği acısını çıkaracak gibi.


6 Haziran 2017 Salı

Ay çiçeği bal akımına hazırlık.

Buda yeni zihni sinir projelerimden


Selfi cubuğunun üst kısmını çıkardım 


Tripotumun fotoğraf makinasını takma vidası ile selfi çubugundaki cep telefonu takma kısmının vida dişi aynı ve bunu oraya monte ettim.


Cep telefonumun bluetooth seçeneğini aktif hale getirdim.
Bu cihaz cep telefonumla bluetooth üzerinden irtibat kuruyor büyük düğme video çekiyor ve durduruyor küçük ise fotoğraf.


Körükçünüz yoksa paranıza geçer sözünüz alırsınız bir tane bundan kendi fotoğrafınızı kendiniz çekersiniz  işlem tamam.


Hafta sonu hava 30 lu derecelerde
sabah erken başladım kontrole erkek gözleri imha edildi


Katlı kolonilerimde kontrol edildi


Meme kontrolü bu aralar ihmale gelmez


Katlar kenara alındı


Kuluçkalıktaki erkek çıtaları henüz kabartılmamış


Ham petekler işlenmeye başlanmış


Kuluçkalıktaki çıtalarda kontrol edildi


Bu sene domateslerimi kendi yetiştirdiği fidelerden üretiyorum bakalım nasıl olacak.
Çilek domates ve pembe domates sırık çeşidi ektim hayırlısı.


Bahçem coşmuş durumda tripot üzerinden alınan görüntüler titreşim olmaması nedeniyle net çıkıyor.


Bu haftalıkta bu kadar.