30 Ekim 2017 Pazartesi

Kışa hazırız artık :))

Bu hafta sonu 18 li dereceleri görünce soluğu arılıkta aldım.
Kışa girmeden ayrıntılı bir kontrol yaptım.


Kolonilerin çoğu yavruyu kesmiş.


Tabi az da olsa yavrulu alanları olanlar da yok değildi hani.


Ahşap kovanları malzeme yettiğince köpük kovanlara aldım.


Geçtiğimiz senelerdeki gözlemim köpük kovanlarımdaki koloniler kıştan hep en güçlü çıkanlar oldu.


Katlı kolonilerde kuluçkalıktaki arılardan kata çıkmamakta direnenler oldu. 
Balları  yavru alanını üst kattaki boş peteklere taşırlar diye beklerken baktım öylece duranlar var ve inekler böyle kışlayacaklar:))


Üst kat alta alt kat üste gelecek şekilde düzenleme yapıldı.


Tabi köpük kovana da alındılar birde sıkıştırma işlemi uygulandı sarılıp sarmalandılar.


Bu şekilde sıkıştırmayı kaç yıldır uyguluyorum çok memnunum dilleri olsada söyleseler diyeceğim ama çok az kayıpla kışlamalarından anlıyorumki onlarda memnunlar:))
Şu an itibarıyle varroa mücadeleleri yapıldı, ballar yeterde artar belki aralık ayında bir oksalik asit uygulaması dahada olur olmazsa da olurda işte özlem gidermek için olur biz 2018 sezonuna hazırız:))) Haydi hayırlısı.


Bu sene arılığıma diktiğim zeytin fidanım.
Meyveler olgunlaşmaya başladılar.


Benim kızlar, sokağa çıkmanın keyfi başka tabi ordan oraya koşup eşelendiler otladılar:))


Hiç yorum yok: