29 Eylül 2008 Pazartesi

BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.............

Tüm dostların ramazan bayramını kutlarım.

28 Eylül 2008 Pazar

AŞK BU İŞTE.......

Bir adam düşünün sevgilisine deli gibi aşıktır. Duramaz yerinde hava yağmurluymuş yollar çamurluymuş ve dahası motorla gitmekten başka seçeneği yokmuş umurundamıdır onun düşer yollara. Sevgilisi olan o güzel kadın ne haldedir açmıdır açıktamıdır önemli olan odur. Bu arada der birde fotoğrafımı çekeyim ve kendi fotoğrafını çekmek için bir elinde makine poz verir... İşte aşkın gerçek fotoğrafı ortaya çıkar. Yaşadıkları hissettikleri yansımıştır yüzüne....Görüntüye.....






İşte bu görüntülere bakar makinesinde derki yahu gülmeyi unutmuşuz ama içi gülüyordur aslında ve gülerek bir resim daha alır..

Hep gırgır geçtik güldük eğlendik bu sayfalarda bilgileri paylaşırken ama bu gün biraz duygusal takıldım. Bu adam bu işte bilmeyenlere duyurulur kızanlara duyurulur. Ne şartlarda arıcılık yapar ve yaptıklarını harfi harfine paylaşır. Eeee bende ufak bir adam değilim onun körükçüsüyüm işte.....

YENİ ARICILARLA TANIŞIRSAK YENİ BİLGİLERE ULAŞIRIZ....


İki gündür Tekirdağ Yeniçiftlikten Yücel isimli bir arıcı arkadaşla msn de sohbet ediyoruz. Ana arı kabul ettirmekle ilgili ilginç fikirleri var. Diyorki anayı kafeste beraber gelen bakıcı arılarıyla beraber hanı şu eşleşmemiş analı kovanların naklinde kullanılan kapak diye tabir edilen kafeslere kendı bakıcılarıyla beraber hapsedın ana burada yumurtlasın sonra salın dıyor. Yumurtlayınca yumurta fremonu salgılar ve kovan onu kabul eder dıyor. Bana mantıga uygun geldi keşke daha önce bilseydim Ali Türkün diline ana arı canavarı dıye dusmezdım:))

22 Eylül 2008 Pazartesi

HAFTA SONU TEKİRDAĞDA HAVA 13 DERECEYDİ

Cuma akşamı ıftardan sonra doğru arılarıma gittim. Hava İstanbuldan soğuk 12-13 dereceydi. Cumartesi oglen 13 gıbı gıyınıp kusandık basladım sıradan kontrole. Arılar çok çalışmıyorlar tektük kırmızı renklı polen gelıyordu nerden getiriyorsalar. Bıraz sıkıstırma uygulaması yaptım. Sardım sarmaladım üst ortulerı kalınlastırdım poliüretan levhalardan bölme tahtası yaptım ve naylon takvıyelerı yaptım. Çıta çekmedım bu mevsımde ana arıyı ezerız mezerız ne olur ne olmaz.




Keklerı bıtırenlere kendı yaptıgım ınvert seker kekını verdım bunları plastık tabaklara koymustum naylon posetın ıcınde olmak uzere ve tabagın agzı yukarı gelecek sekılde cıtaların uzerıne koydum kenardan da hafıfce hem posetı hemde tabagı kestım dar bır yerden gırıp yavaş yavaş alsınlar dıye. Zaten kekleri de boyle veriyorum posetın yanından kesıp koyuyorum hem cıtalara bakan kısımda kemde ustte ortu bezıne bakan kısımda poşet kalıyor yandan gırıp yıyorlar. Boylece sankı kek kurumuyor ve akmıyor cıtalara. Öğleden sonra açmış olmamı gözardı etmemek kaydıyla kovan dıp tahtaları tertemızdı atılmıs dokulmus şeker parçacıkları yoktu. Ali Türk atıyorlardır dedı telefonla konuştuğumuzda ama sanki benimkiler keki boyle verince ziyan etmemişler gibi geldi bana. Ramazanda sonra bir gün ilk işim sabah erkenden uçuş tahtalarını da kontrol edecem.


İyikide sarıp sarmalamışım benimkileri cumartesi gece saat 22.00 gibi gene yağmur başladı hava soğuk.









19 Eylül 2008 Cuma

BU GÜN ZİYARETCİM VARDI

Bu gün Ali Türk geldi iş yerime. Ya nasıl duygulandım nasılda uzuldum bılemezsınız. Adama dıyorum çay iç yok orucum, ya bır şey yermısın yok orucum, bır şey ikram edemedık anlayacağınız. Birde allah sizi inandırsın dünya güzeli ıyı nıyetlı bir müdürü varkiii.. bizimkine öğlene kadar izin vermiş anlayacağınız iftara da kalamadı çok üzüldüm :)))))(şıkıdım.. şıkıdım.. şıkıdım..)Akşama kendisi fotoğrafları yayınlar bu arada banada farkında olmadan bır ıyılık etti ki sormayın. Ali gelince arabaya gittim fotoğraf makınamı alacam o ne evde unutmusum. Akşamada bizim ev halkıyla avrupa yakasında buluşacaz hemen iç işleri bakanını aradım dedim yanına al yoksa bu hafta sonu fotoğraf makınasız kalacaktım.

14 Eylül 2008 Pazar

TARİHE GEÇECEM BEEE....

Bu sene Ağustos ayında hanı fılm yapmak ıcın ana arı kutusu arılandırmıstım ve 37 nolu frolayndan uc tane ana uretmıstım ıste onlardan bırı basmıs yavruyu kapatmıs, kızda kız hanı tam anası gıbı sımsıyah bende baktım yumurta atacak yer yok kutuya KAT attım. Boylece benden once varsa bılmem ama tarıhte ılk katlı kutu denemesını yapmıs olduk:))))


















12 Eylül 2008 Cuma

Balla yaptığımız kekler......

Biz bu sene Sultanbeylide Mustafa abiye bal yoğurtmaya gittiğimizde 100 kg pudra şekerine 25 kg bal koyup yoğurdu. Bu keklerin de arıyı yoracağı iddialarına karşılık baldada invertaz enzimi bulunması dolayısıyla (vede Ali Şekerli nin tarifini verdiği bal ile invert şurup hazırlama formulune kıyasla kekte yaklaşık iki kat daha fazla bal olması sebebiyle) beklemekle buradaki şekerinde ınvert olacağı kesindir. Zaten geçen sene Ali Türk de beklemiş olan kekleri arıların daha iyi aldıkları yönünde bir tespitte bulunmuşdu. Ben dahil elinde kek olan arkadaşlara duyrulur. Yalnız biraz bekletip de verelim.

9 Eylül 2008 Salı

İNVERT ŞEKER HAZIRLAMA

Bu akşam 3 kg toz şeker 660 santilitre su karışımı digital labaratuar termometresi kontrolunde 117 derece santigrada kadar karıştırılarak ısıtıldı. Bu dereceyi Kartaldan 30 YTL ye aldım. Karışım 117 dereceye gelince suda erittiğim sitrik asiti (limon tuzu) ilave ettim. Bu dereceye gelene kadar sürekli karıştırdım 110 dereceden sonra köpürmeye başladı. Fakat limon tuzunu ilave ettikten sonra köpürme bir süre daha devam ettikten sonra durdu karışım berrak sarı renk aldı. Daha sonra soğumaya bıraktım. El değecek kıvama geldiği zaman blenderla çırptım görunum sut gıbı muhallebı gıbı oldu ve plastık pıknık tabaklarına aktardım kıvamı yumusak olur dedı Alı Şekerlı abımız bunları da posetleyıp oyle verecem akmasın dıye. Alı Şekerlı sıtesınde yayınlamıstı bu fondon sekerının yapılısını uyguladık sağolsun bırde dedıkı tartarık asıtle yap kıvamı sert olur dedı fakat arılar bu sıtrık asıtle olanı daha ıyı alıyorlarmış. İşte bilgiler paylaşılınca neler oluyor ortada sağolsun tekrar.



Önce suyla şeker karıştırıldı ve ocağın üzerinde termometrenın probuda
karışımın içinde.



karışımın ısısı 117 yi gördü ben 115 ken çekebildim 117 olunca sitrik asit eklendi karıştırmaya devam edildi



böyle berrak bir sıvı elde edildi önce olmayacak gibi bir his vardı içimde ama....



Blendırla çırpmaya başladığımda sıvı böyle süt muhallebi görünümü aldı işte fondon şekerimiz hazır.....






Bu karışımın kıvamı sabah baktığımda oda sıcaklığında hala yumuşaktı. Bu tabağı çıtaların üzerine ters çevirip koymaya kalkarsam kesin akar o nedenle açık kısımları yukarı gelecek şekilde ve poşetlenmiş olarak koyacam yandan bir giriş deliği bırakacam.

7 Eylül 2008 Pazar

ARILARDA POLEN GELİŞİ DURMUŞ ....

Dün arılarımın yanındaydım. Cuma akşamı iftardan sonra doğru yazlığa gittim.sahura kadar oturdum sonra dün öğlene kadar uyumuşum 13.00 de kalktım. Arılarda polen gelişi durmuş hepsi içerde yatıyorlar. Ama durumlar iyi guçlu olanlar kekı göcurmusler diğerleri de şerbetliklerin dibinde az bir şey kalmış. Bu sefer serbetliklere vermedım torbaların kenar kısımlarını acıp çıtaların ustune verdım azar azar buradan alsınlar dıye. Kutularda da durumlar ıyı 2 haftada kekı daha yarılayamamıslar bıle, ıste kutunun onemı burada ortaya çıkıyo bu sene 15 gun uğramamıstı bırılerı arılar açlıktan kutuları terk etmıslerdı


.


Bu arada bence ilginç olan bır olay var. Ali Türk le bal sağarken yalancıya kacan (kesılen 43 numaralının bulunduğu) kovan vardı. Bız bu kovanın butun cercevelerını almıstık. Alı uğraşma haftaya baska bır kovanla bırlestır gıtsın demıstı. Benımde elım deyip yapmamıstım. Bu hafta baktım bu rusete kı bır aydan fazla oldu bu uygulamayı yapalı arılar rusetın bır kenarında toplanmıs duruyorlar hayret ettım bunların artık olmus olmaları lazımdı dıye ama sonuç ıste ortada.

1 Eylül 2008 Pazartesi

Cumartesi gündüz hava sıcaktı açtım pervaneleri:))

Gördüğünüz giriş 37 numaralının kovanına ait. İçerisini serinletmek için üç adet vantilatör görev başındaydı.

video

Hava sıcaktı felan ama aşağı tarlalardaki mısırlardan oldukça iyi polen geliri vardı.

video