12 Eylül 2008 Cuma

Balla yaptığımız kekler......

Biz bu sene Sultanbeylide Mustafa abiye bal yoğurtmaya gittiğimizde 100 kg pudra şekerine 25 kg bal koyup yoğurdu. Bu keklerin de arıyı yoracağı iddialarına karşılık baldada invertaz enzimi bulunması dolayısıyla (vede Ali Şekerli nin tarifini verdiği bal ile invert şurup hazırlama formulune kıyasla kekte yaklaşık iki kat daha fazla bal olması sebebiyle) beklemekle buradaki şekerinde ınvert olacağı kesindir. Zaten geçen sene Ali Türk de beklemiş olan kekleri arıların daha iyi aldıkları yönünde bir tespitte bulunmuşdu. Ben dahil elinde kek olan arkadaşlara duyrulur. Yalnız biraz bekletip de verelim.

3 yorum:

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Oh be doktor bende bunca kekle ne yapacagım düşünüyordum bir sürü icatlardan bahsediliyor az arısı olanlar az az yapar çok arısı olanda biz kek ile besleyelim sen bu bilginle içime su serptin kolaygelsin

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Galiba belli bir derecede ısı da lazım invert olması için.

muhteşem turunç dedi ki...

Alı Osman abı laf aramızda bendede cok kek var:))) Alı Şekerli abi tabı ben zaten ben senden aldıgım bal serbetı bılgısını keke uyarladım ısıda muhakkak gereklı ama zaten su aralar hava sıcaklıgıda 30 derecelerde gıdıyo.