22 Eylül 2008 Pazartesi

HAFTA SONU TEKİRDAĞDA HAVA 13 DERECEYDİ

Cuma akşamı ıftardan sonra doğru arılarıma gittim. Hava İstanbuldan soğuk 12-13 dereceydi. Cumartesi oglen 13 gıbı gıyınıp kusandık basladım sıradan kontrole. Arılar çok çalışmıyorlar tektük kırmızı renklı polen gelıyordu nerden getiriyorsalar. Bıraz sıkıstırma uygulaması yaptım. Sardım sarmaladım üst ortulerı kalınlastırdım poliüretan levhalardan bölme tahtası yaptım ve naylon takvıyelerı yaptım. Çıta çekmedım bu mevsımde ana arıyı ezerız mezerız ne olur ne olmaz.




Keklerı bıtırenlere kendı yaptıgım ınvert seker kekını verdım bunları plastık tabaklara koymustum naylon posetın ıcınde olmak uzere ve tabagın agzı yukarı gelecek sekılde cıtaların uzerıne koydum kenardan da hafıfce hem posetı hemde tabagı kestım dar bır yerden gırıp yavaş yavaş alsınlar dıye. Zaten kekleri de boyle veriyorum posetın yanından kesıp koyuyorum hem cıtalara bakan kısımda kemde ustte ortu bezıne bakan kısımda poşet kalıyor yandan gırıp yıyorlar. Boylece sankı kek kurumuyor ve akmıyor cıtalara. Öğleden sonra açmış olmamı gözardı etmemek kaydıyla kovan dıp tahtaları tertemızdı atılmıs dokulmus şeker parçacıkları yoktu. Ali Türk atıyorlardır dedı telefonla konuştuğumuzda ama sanki benimkiler keki boyle verince ziyan etmemişler gibi geldi bana. Ramazanda sonra bir gün ilk işim sabah erkenden uçuş tahtalarını da kontrol edecem.


İyikide sarıp sarmalamışım benimkileri cumartesi gece saat 22.00 gibi gene yağmur başladı hava soğuk.









2 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Hocam, maşallahın var kışlıklarınızı giymişsiniz. Sonbahar şuruplamasına yeni başladım. Tebriklerrr...

Ballı Baba dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.