25 Aralık 2017 Pazartesi

Yağma nasıl önlenir.

Geçtiğimiz hafta  arılıkta dolaşıyorum. Baktım bir koloni saldırı altında.
Ufaktan ufaktan yağmalanıyor:((


Görür görmez hemen yanındaki kovanın üzerine aldım ve yerine boş bir kutu koydum.
Boş kutu koymamın nedeni kovanın tarlacıları girişi yabancılayıp girmesinler 50-60 cm yanda  ve yukardaki kendi kovanlarını bulabilsinler. Aynı zamanda yağmacılarda kendilerine adres koordinatları verilen yere yani kutuya girecekler ama boş olduğunu görünce elleri boş geri dönecekler ve yağmacı koloniye boşa gitmeyin mesajı verecekler düşüncesi idi.


Düşündüğüm gibi de oldu kısa sürede yağma durdu:))


Bu uygulamayı; yağmaya karşı takılan bir aparat vardır internette görmüştüm ondan esinlenerek yaptım. 
Yağmacılar direk musluğu hedef alıyorlardı ama musluk telle kaplı olunca girmeyip dönüyorlardı kovanın tarlacıları ise yandan çıktıkları için dönüşte oradan devam ediyorlardı burada da böyle oldu 
şükür kazasız belasız atlattık.


3 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Yağmacılığı kesebilmek için çok pratik bir uygulama metodu.
Geçen sene böyle bir durumla karşılaştım. Benzer bir uygulama yaptım, kovanı sadece sola doğru kaydırdım. Bahçede duramadığım için de takip edemedim, yani yağmalama devam etmiş. Eğer kovan girişini telle kapatıp, girişi başka bir istikammette vermiş olsaygım başarılı olurdum.
Evet, tecrübelerimiz böyle böyle gelişecek...
Selam, saygı ve muhabbetle...

Unknown dedi ki...

Muhtesem bey merhaba. Yayinlarinizi zevk ile takip ediyorum. Inanin büyük bir sabirsizlikla her hafta basini bekliyorum. Kovan yagmalanmasinda dediginiz yöntemi kullandim. Basariya ulastim. Tesekkurler. Kis ortasinda Akdenizde hava bugun 22 derece. Malesef arilar hic uyumuyor. Zaten ocsk ayi zehirle gececek.Allah sonumuzu hayir etsin. Kendinize iyi bakin. Saglicakla kalin

muhteşem turunç dedi ki...

Muhittin hocam Aleyküm selam
Hani cep telefonundan adres bulmak amaçlı konum atıyoruz ya sanki arılar bizden önce bu işi keşfetmişler musluğun yerini konum atıyorlar üzerine aldığım kovanı ilk başlarda yokladılar fakat onlar sanırım alarm durumundaydı komşuda olan bitenden dolayı başarılı olamadılar ve vazgeçtiler ama yukarı çıkmadılar. Sanki konum bilgsi bu ineklerde yatay çalışıyor. Geçmiş olsun ben yağmalanan kovana çok üzülüyorum:((

sağlıcakla kalın.

Şükrü kardeşim merhaba

Sözlerinizden büyük mutluluk duydum. İki koloni kurtarmış olduk ne mutlu. Bu sene hava şartları sıkıntılı yaza kuraklık olacak gibi hayırlısı olsun diyelim. sağlıcakla kalın.