6 Aralık 2017 Çarşamba

Salamura siyah zeytinimi nasıl hazırlıyorum.

Geçen sene ilk kez yapmıştım.
Sonucunu görmeden büyük miktarlarda hazırlamamış, sonuçta yıl boyu eve her zeytin aldığımda tüh demiş durmuştum.
Bu sene ise işi öğrendik ya evin tahmini zeytin ihtiyacını kendim hazırladım. 
Kostik denen kimyasalla acılığını gidermekten tutunda boya kullanımına kadar bir sürü akıl ve vicdan yoksunu uygulamalar duyuyorum bu nedenle artık pazardan ham zeytin alıp kendim salamura zeytinimi kuruyorum. Ailece yerken katkı maddeleri olmadığından emin olduğumdan içim rahat artık.

Nasıl yapıyorum kısmına gelince çok kolay:)
Aşağıda gördüğünüz kavanoz 5 litrelik. Buna 3 kg zeytini dolduruyorum arada çalklamak zeytinleri alt üst etmek için fazla koymamak lazım.
Zeytinin üzerine 300 gram salamura tuzu  (ağırlık olarak %10) koyup kapağını kapatıyorum. Tuz oranını %5 olarak kullananları da duyuyorum ama ben bu oranı kullanıyorum.
Her gün çalkalayıp zeytin ve tuzun iyice karışıp alt üst olmasını sağlıyorum.


20 gün yada bir ay her gün çalkaladığım zeytinler acı suyunu bırakıyorlar ve yenecek tad ve lezzete ulaşıyorlar. Bir ay boyunca acı suyunu hiç dökmüyorum. Tadları istediğim kıvama gelince acı suyu döküp zeytinleri güzelce (kavanozu üç kere çeşme suyuyla doldurup çalkalayarak) yıkıyorum. Suyunu süzüyorum.


Zeytinler tuzlu ortamda iken zamanla renkleri açılıyor kahve rengine dönüyor. Onları yıkadıktan sonra bir tülbent üzerine serip 12-16 saat kadar bekletiyorum.


12-16 saat sonunda renkleri siyahlaşıyor. Fazla bekletip kurutmamak da lazım o zaman küçülüyorlar.


Renkleri siyahlaşan zeytinleri gene kavanoza doldurup mısır özü yağı yada ay çiçek yağı ile yağlayıp kavanozun ağzını kapatıyorum. Zeytin yağı kullanırsanız küflenmelere oluyor o nedenle bu yağ çeşitlerini tercih ediyorum. 


Bu yönetmden ben çok memnunum. Farklı şekilde yapanları da duyuyorum siz artık hangisi aklınıza yatarsa hoşunuza giderse uygulayın.

Hiç yorum yok: