27 Kasım 2017 Pazartesi

Sığırcıklar, dal köklendirme, kümes temizliği..

İki haftadan sonra hava güzel, banada gitmeye bahane lazım dedim kümesi temizleyelim.
Gittimki sığırcıklar tarafından karşılandım. Güneye göç başlamış.


Klasik olduğu üzere semaveri yaktım. 


Daha sonra kümesin plastik ızgaraları kaldırıldı. Altta biriken gübreler alındı.


Tam üç el arabası gübre ağaçların altına nakledildi. Tavuk gübresi bu kadarmı faydalı olur. İlk kez bu sene Cennet hurması yedim.


Kümesin temizlenmiş hali aşağıda.. Mayıs ayına kadar olmasada nisana kadar idare eder artık.


Geçtiğimiz 27 şubat 2017 tarihinde  asma dalında 10 cm kadar yüzük şeklinde kabuk sıyırıp toprak sardığım kısım köklenmiş. 





Bu çok sevdiğim bir asma. Dğer asmalarım her sene külleme olmasına rağmen bunun meyveleri hep sağlamdır. Hemen başka bir yere nakledildi.
Bu şekilde uygulama yaptığım erik zeytin ağaçlarımda var  hele bir yaprak döksünler onlarda kesilip toprağa aktarılacaklar.


6 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Ahada aradığımı buldum.
Asma fidanını köklendirme sistemi.
Seneye işime çok yarayacak.
Çay keyfinizin daim olmasını diliyorum.
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Aleyküm selam hocam.
Önce geçmiş öğretmenler gününüz kutlu olsun.
Köklendirme yöntemini bende bu sene denedim.
Sonuç olumlu olunca keyif başka oluyor tabi:))
Hocam bilmukabele sağlıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Muhtesem bey merhaba.Mandiliniz mübarek olsun. Asma koklendirme isiniz cok guzel. Acaba o asmalardan bize de duser mi. Cinsi cok guzel demissiniz. Insallah bize de nasip olur. Hayirli geceler

muhteşem turunç dedi ki...

Şükrü kardeşim sizinde kandiliniz mübarek olsun. Bu asma bahçemde külleme denen mantar hastalığına yakalanmayan tek tür. Biraz geç olgunlaşır meyveleri lezzetlidir. İnşallah bir kökde size gönderirim.

Mehmet Turan dedi ki...

Muhteşem Bey.
Bu sistemde, toprak sardığınız bölüme arada su veriyor musunuz? Nasıl?
Bir de asma haricinde özellikle erik kökleniyor mu merak ettim. Onu da aldığınızda görürüz artık.
Sağlıcakla.

muhteşem turunç dedi ki...

Mehmet Bey merhaba
Evet arada enjektörle arada su veriyorum. Fakat sarılan bu streç kurumayı önlüyor. Erik ve zeytinde de uyguladım erik daha yaprak dökmemişti bu gidişimde onuda açıp yayınlarım.
Sağlıcakla kalın.