29 Ekim 2008 Çarşamba

Cumhuriyet Bayramı ve arılarım....

Bu gün Cumhuriyet Bayramı olunca yüreğimizde ve havada bayram coşkusu vardı. Sıcaklık 18 derece dedim arılarada bayram yaptıralım ve gittim. Alinin oturamadığı kanepede körüğün dumanını tüttürüp bir çay keyfi yapıp açtım arıları..

Ustadan fırça yedik bir kaç tanesini aç bak ballarına nufusa ona göre şerbetle besle dedi kek neyi verme bu saatten sonra arıyı yavruya yatırırsan yavru çürüklüğüyle uğraşırsın karışmam bak dedi hatta öldürmekle tehdit de etti nerden ustamızsın dediysek ama genede boynumuzu büküp dediğini yaptık ve ilk kapağı kaldırdık. Heriflere üçgen hava deliği bırakmışız onlar yuvarlak yapmışlar yaranamamışız deyip örtüyü kaldırdık.


ortaya yakın bir çıtanın bal kemeri buydu. Kovan ağırlığıda halliceydi bide beslemeyi düşündük usta haklı çıktı kendi duymasın:))



Hızımızı alamadık bir başka kovan açalım dedik bunu da daha önce sıkıştırmıştım altı çıtalı bir kovandı üstten baktım bal kemerleri var ve çıta üstleri ağarmış en dıştaki çıtaya baktım

onun dış kısmına bile bal koyuyorlar daha çıta çekmeye gerek duymadım

Kovanlarımın üstünü şeker çuvalı ile örtüyor onun üstünede bu malzemeyi serip zımbalıyorum su geçirmiyor ve süngerimsi bir yapısı var aslında ısı izolasyonu için üretilmiş bir malzeme bu. Bir topu 20 kovanıma yetiyor on ytl civarına satılıyor nalburlarda.

Alttaki resimde sıkıştırılmış hali görülüyor kovanın.

İşte bir 29 Ekimde böyle değerlendirildi tarafımızdan. Bizim kız halasıyla Kutlamalara gitmiş bu haberi yaparken dönmemişlerdi ah be çocuk olmak varmış ama bizimde öyle bizi gezdirecek bir halamızda olmadıki ama kızımıza bakıp seviniyoruz işte...

2 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi o hanği densiz arılara sakın kek verme diyen.Bence keki bas kovanlara,bir hafta sonrada meme yapmayan anaarıların kafasını sık abi.Birde kolay gelsin,başarılar diyeyim.::)))

muhteşem turunç dedi ki...

Boşver Ali abi adı bende saklı kalsın:)))