20 Ekim 2008 Pazartesi

İŞLER YOLUNDA

Bu hafta arıları dışardan kontrol ettim. Kovan açmadım, hava 15-16 derece görünse de rüzgarlı idi. Ayrıca bence besleme işi ve sıkıştırma işimi geçen hafta tamamlamıştım. Şu ana kadar sadece dört kez kek vererek besleme yaptım. Yaklaşık 75 kg kadar kek karmıştım bunun 50-55 kg sunu kullanmışım. Sağımdan hemen sonrada iki kere şerbet beslemesi uygulamıştım. Bu günlerde en çok konuşulan konu olan sonbahar beslemesi eksiklerimin olmasına rağmen tamamlandı gibi bu arılar kışı rahat çıkaracak nufus ve bal stoğuna sahipler. Varrooa ilaçlaması da ramazan ayı boyunca yapılmıştı işte bu nedenlerle içim rahat bir şekilde kovan açmadım bu hafta. Sadece dışardan seyrettim...
Kovanlara hala polen gelişi devam ediyor. Etrafta hardal çiçekleri açmışlar ve arılar tarafından bolca ziyaret ediliyorlar.


Kutularımın Ereğlide kalan iki tanesi çalışmaya devam ediyor. Bunlardan üçüncüsü geçenlerde hatırlarsınız "kütük kutu kovan"a aktarılmıştı onun beslemesi şu an için tarafımca gizli tutulan bir yerde hergün 5 mililitre bal şerbeti uygulanarak yapılıyor. Niye gizli tuttuğuma gelince meraklanın diye yapıyorum başkaca bir sebebi yok yakında açıklayacağım:)))Niye bal şerbeti verdiğime gelince bununda cevabı basit kolay olduğu için:)))

Bu iki kutu da da polen gelişi gayet güzeldi ancak bunu resimleyebildim. Bunlarıda yakında İstanbulda bir yerlere nakledeceğim. Bunu hem her gün kontrol ve besleme yapabilmek için hemde Ereğli ile İstanbul arasında hava sıcaklığı 3-5 derece fark ediyor onun için yapacağım. Bu kutuların kışın besin kontrolleri mutlaka yapılmalı ve hatta takviye edilmeli. Çünkü geçen sene gördükki bir hafta kadar besleme eksik kalınca hayatta kalamadılar kutudaki arılar.


.

Hiç yorum yok: