12 Ekim 2009 Pazartesi

Kul sıkışmayınca hızır yetişmezmiş...

Evet kul sıkışmayınca hızır yetişmezmiş dedikleri gibi, arı sıkışmayıncada işler aksıyor. Bu hafta karakovanı da görüntüledim. Onu geçen haftalarda köpük kullanarak sıkıştırmıştım. Bu sıkıştırma işlemi çok şey değiştirdi. Aşağıdaki iki görüntü sıkıştırmanın önemini gayet güzel anlatıyor.

Sıkıştırmayı takiben arının petek örmesi hızlandı. Aşağıdaki peteğin sınırlarına bakın kopuğun kenarlarına sıvanan propolis izlerini göreceksiniz. Yani bu son petek bir haftada örüldü ve aşağıya kadar indirilmiş durumda. Aslında sıkıştırmayı takiben tüm petekler aşağıya kadar indiler. Hatırlayın sıkıştırmadan önceki dönemde bu petekler hem aşağıya kadar inik değildi hemde petek orme bu kadar hızlı değildi. Gene peteğin üst kısmına bakılınca arılar o kısmı yarım ay şeklinde tamamen tavana bağllamışlar. Buda arıların kendilerine üst tarafta kubbe şeklinde bir kapalı alan oluşturup sıcağın yukarıda toplanmasını sağladıklarını gösteriyor. Bu nedenle arılara kışa girerken kovanların üst kısımlarında sıcaklığın birikeceği böyle kapalı alanlar bırakılmasında fayda var diye düşündürüyor bu karakovan. Bu haberin yazısını yazarken Ali abi aradı dediki yeni bir hacımız oldu:)) Dedim iyi allah Alili ve doktorlu büyütsün:) güldük. Bu gün arılarını sıkıştırmışlar adamcağızın demişki arılar terlemezmi:)) deseydin dedim evet terlerler bide bunlar terleyınce ayaklarıda çok kokar:))

Bu hafta cumartesi arıları hem şerbetledim hemde detaylı bir kontrol ettim. Malum bir daha bu havaları bulamayabiliriz. Dört çıtalı bir ruşetim vardı har hafta şerbetleyip geçeyordum. Geçen hafta çıta üstlerinde ağarma başlamıştı ama ben önemsememiştim. Bu hafta baktım çıkan yavruların yerinede şerbet koymaya baslamışlar.

Ayrıca şerbetliğin altına dalakta asmışlar. Çıta tipi şerbetliklerin bu iyi tarafı var. Peteklerin balla dolup anaya yavru alanı kalmayınca hemen dalak atıyor arı buraya. Sizde artık ne denir verin bir kabarmış petek dimi.

Hemen bir esmer petek takviyesi yaptım.

en sıştaki petekle ıkıncı arasına girdim.

İşin en son kısmında terastaki arılarıma bakım yaptım 21 numara arslanlar gibi 6 çıtada çalışıyor.


61 numaralı safımız 7 çıtada çalışıyor keyifler gıcır..

Bir kaç haftadır bahçede bir tekir peydah oldu bizde bakar olduk ona. Bu hafta bizim kızla arayı bayağı ısıttılar.

8 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi sana daha önce şu kütügü sıkıştır diye dilimde tüy bitti.Arıların petek örmesi ve petegi üretmesi için bayagı bir sıcaklık gerekli. Sıkışmadanda bu sıcaklıkları az arların oluşturması çok zor oluyor.

Ormandaski arıların sahibini buldum, ve pazar günü birlikte arıları sıkıştırdık. Dedimki eski hacım vardı, birde yeni hacım var, sana ne diyecez dedim, dediki taze hacı::))
Taptaze bir hacım daha oldu, İnşallah Muhşem'li ve Ali'li büyür::))

Abi safın çıtasını begenmedim, 61 numaraya fazla yavru attırma ve aşırı yükleme yap çıtaları bloke olsun. Kapalı yuavru takviyesini 21 nolu karniyol F1 den yap. Yani f1 yavruya devam etsin safı yavrusuzda bırakma kendisinide fazla bitirmesin. Çünkü saf damızlık anaları korumak ve uzun süre faydalanmak için fazla yumurta yaptırmıyorlar.

Abi bu arada bir sürü kovan sönmeleri devam ediyor. Taze hacının 25 kovanı sonmüş, dün benim tespit ettiğim son sönen ve bitmiş kovan sayısı ise 10 taneydi, arılarını sıkıştırıyoruz diyorki böyle terlemezmi. 15-20 senelik arıcı ve geleneklerine uygun devam etmekteydi, taze hacınında ayarınıda bozdum::))

muhteşem turunç dedi ki...

Yav ben bu safın şerbetine yumurta kesici ilaçmı katsam diye de düşünüyom ama:) yav boş ver sen buna yok az yumurta yok çok yumurta attırma işlerini başka bir yolda bulunur belki be yav:)

Unknown dedi ki...

Abi daha büyük bir kütük yapman gerekecek bence,
arılar yakında sığmayacak kütüğe maşallah diyelim nazar değmesin,kolay gelsin.

muhteşem turunç dedi ki...

Mehmet abi hakikaten sıkıştırma işinin faydasını görsel olarak kanıtladı karakovan onlar sığmazsa yeni kütük süparişi veririz abi Erzincana..

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Doktorum.

Arının havalandırma ile ilgili görüşüne katılıyorum.Abartıya kaçmadıkça petek üstüne arının yaptığına pek karışmıyorum.

Bu şuruplama işini biraz erkene almadınız mı.Arının kışlama için en az bir ayı daha var.Ben bir dönem daha kuvvetli yavru almak için hala keklemeye devam ediyorum.Muhtemelen bu hafta sonundan sonra şuruplamaya başlayacağım.

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi şuruplama işinde problem arının verdiğimiz şerbetin suyunu uçarabilmesi ve sırlaması. Bu iş içinde hava sıcaklığının uygun olması gerekiyor.Bir an önce ve hatta yükleme tarzında şerbetle derim saygılar..

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,sıkıştırma işe yaramış.Karakovanın durumu iyi.Abi eskiden bir reklam vardı.Deterjanın biri çamaşırı çok beyazlatıyormuş diye.Karniyolda o deterjandan geri kalmıyor.Petekler ne kadar beyaz örmüş.Saglıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Abi invert şerbeti bende bu kadar yesem böyle beyazlarım:)