9 Ekim 2009 Cuma

Balkon Fakiri Gözlemlerimiz.....

Aslında geçtiğimiz sene yaptığımız gözlemlerimizi balkon fakiri görüntülü olarak sizlerle paylaşmamızı sağlıyor.İşte bizim balkon fakirinde şu sıralara işler yolunda. Bu pazartesi yavrular bayağı bayağı çıkmaya başlamıştı vede bende onlara ödül olarak bir adet kabarmış esmer petek getirmiştim.

Bu gördüğünüz esmer peteği polenli yavrulu birinci çıtanın hemen yanına verdim yani 2. çıta oldu.


Ayrıca çarşamba akşamından itibaren de flumetrin şeritlerle varroa mücadelesine başkadım. Zira kanatsız arılar çıkmaya başladı. Burada yaptığım en büyük hata anayı verırken yani henüz yumurta ve yavru yokken varroa mücadelesine başlasaydım çok daha etkili sonuç alacaktım. Balkonda karınca vs böceklerin olmamasından dolayı arı ölümlerinin ne miktarda olduğunu da gözleyebiliyorum insan önce bir problemmi var diyor fakat kovandaki arı miktarındaki artışı görünce de bunların ömrünü tamamlayan arılar olduğunu düşünüyor. Aşağıda dökülen varroalar da görülmekte...




Aşağıda 4. çıtanın 3. çıtaya bakan yuzunu goruyorsunuz. Bu bölümde az mıktarda yavru var.


Gene alttaki resim 3. çıtanın 2. çıtaya bakan yuzudur. Buradakı yavru alanı ıyıce genıslemıs.



Aşağıda 3. çıtanın 4. ye bakan yuzu görülmekte ve burada da yavru alanında artış vardır.


Bu hafta verdiğim kabarmış petek yani 2. çıtaya ana arı yumurta atmaya başlamış.


Şu anda bu ruşete sadece kekle besleme yapmaktayım. Şerbeti şimdiye kadar bir kere verdim. Bunun sebebi petek gözlerini bloke etmemekdi. Şu anda ruşette 4 çıta bulunuyor. Şehir içinde arılar bol miktarlarda polen bulabılıyorlar yoğun bir şekilde polen gelişini gözleyebiliyorum bu nedenle de yavru faaliyetı şu an ıcın oldukca ıyı durumda. Yakın çevrede arı olmaması nedeniyle yağmada olmamakda. Böyle devam ederse bizim balkon fakırı balkon zengini olacak haydi hayırlısı..... Ben bu balkondaki arımda yavru faaliyetinin bu denli iyi olmasını (arı miktarının azlığı da göz önünde bulundurularak) kekle besleme ve polen gelişinin iyi olmasına bağlıyorum. Bu sene çift kat kuluçkkalıkta kışlattığım bir arım var Ereğlide onda da polen stoğunun tek kat kuluçkalıklara göre yuksek olması nedeniyle yavru faaliyetinin ve dolayısıyla gucun ıyı olmasını beklıyorum.

Buda iş yerimdeki ana kutusu. Hatırlarsanız geçen sene üç tane ana arı kutusundan ikisinin analarını Ali Türke satmıştım:) kaln anayla bu iki kutuyu birleştirerek bir depo kutu oluşturmuştum. Bu malum depoyu oğula gıtmesın dıye ilerleyen zamanlarda bölmüş ve bu kutu koloniyi oluşturmuştum. Bu depo bölmeme rağmen oğul vermişti. Bu oğul şu anda Ereğlide ve 4 çıtalı bir ruşetteler. Bu ruşet şerbetliğin dahi altını petek örmüş durumda.Bölme yaptığım bu kutu anasını da kendileri yaptılar. Hiç besleme uygulamadım bahcenin bir köşesinde beklemekteydi. Bu hafta sadece varroa ilaçlaması yaptım o kadar. Bu kolonide yağma olmaması durumunda böyle kucuk kolonilerde bence terk yasanmayacağını gösterıyor. Ereğlideki depo kolonımde de terk yok fakat o guclu olduğundan yağmalanmıyor boyle kucuk kutular yağmalandıkları ıcın sık sık terkler yasanıyor yakınlarda kovan olduğu zaman diye düşünüyorum..

Kutu dort çıtalı vede çıtalar full arılı. Bununla özellikle ilgilenmedim bakalım ne olacak diye böyle oldu...Ali Türk bu sene işi çözdük diyor evet oldukça önemli bir bölümünü hakikaten çözdük...

2 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,balkon fakiri her hafta daha iyiye doğru gidiyor.Arıcı İsmail isminde bir abimiz var,ogul çıkınca varroa ilacını hemen yapıyor.Varroa yumurtlamadan ,hallediyorum diyor.Saglıcakla kalın.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

sayın hocam selamlar,

maşallah arcılıkta bayağı yol katetiniz
ee arı bakanının asistanınada bu yakışır zaten :))

balkon fakiiriniz nedense bana hint fakirini çağrıştırıyor. Tabi bu hint fakirleride benin kovanlar oluyor.

ben bu sene kovanlarımda anaları verdiğim 2'çıtalı ruşetler yağma girişimlerinden dolayı 4 tanesi kovanları terk ettiler.İşallah siz böyle bir şey yaşamazsınız..