8 Mart 2009 Pazar

Malesef benimki de ölmüş......

Dün cumartesi sabah erkenden arıların yanına gittim. Öğlen saat 13.00 e kadar yağmur sürekli yağdı. Tabi boş durmadık çerçeve çaktık. Yaklaşık 50 tane kadar çerçeve çakıldı.Öğleden sonra yağmur durur durmaz körüğü yakıp arıların yanına gittim. Başladım sırayla invert şerbet verdim. Çıta ve fotoğraf çekmedim zira üç haftadır aklım onlarda idi ve bitirmem lazımdı.

İki senedir kat attığım kovanlardan birisi ki bu kovan yaklaşık 7-8 çıta arıyla kışa girmişti. Dumanı kenardan şöyle bir verip şerbetliğe şurubu dolduruyorum her kovanda belli bir arı sesi var fakat bunda ses çok cılız çıktı.Bende tamamen açtım. Çıtalarda bal var fakat son 3 çıtaya gelene kadar arı yoktu. Sondan bir ve iki öncekilerde toplasan bir çıtanın tek yüzünü kaplamaz miktarda arı var ve dağınıklar. Anayı arıyorum yok, günlük yumurta yok, kapalı yavru yok. Balıda vardı ama kovan yağmalanmamış, Arılar kuyruk kaldırıp kanat çırpıyorlardı. Bu ana muhtemelen yaşlı idi ve tabir yerindeyse pili bitti heraldeki mefta olmuş. Napalım canımız sağ olsun dedik ballı çıtalarından bir kaç tane aldık açda kalmayacak kadarını bıraktık kalanlara kapadık. İki tarafındaki kovanlarda güçlüydü birleştirme yapmadık. Kışın anasız kalan kovanların sezona kıyasla daha geç yalancıya kaçtığını duyuyordum gözümle gördüm.

Buraya kadar anlattıklarım aslında en son yaptıklarımdı. Ben ılk olarak 37 nolu frolaynı açtım. Onada kenardan duman verip şerbeti doldurdum ama nufusu şöyle iyice bir kontrol ettim. Durumlar iyi çıta çekip bakmadım fakat üstten görünüş ve arıcılık tecrübem :)) durmun iyi olduğunu söyledi. Aşağıdaki resimler frolaynın kovanın üstten görünümü. Sadece bunda fotoyla uğraştım. Diyeceksiniz başlık niye şimdi bizimki sabah açacak bilgisayarı bu haber güncellemeye bu başlıkla düşecek ve yüreği hop edecek:)))



4 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi sen ne diyorsun beeee.
Yav başlıgı yanlışmı okudum diye bir kaç kez okuyup, sonra haberi okuyunca obe dedim. Sizler limiti doldurdunuz karnil öldürecek varsa oda ben olmalıyım::))

muhteşem turunç dedi ki...

Fakir kul sevineceği zaman eşeği kaybeder sonrada bulurmuş ya. Bizde seni sevindirelim dedik:))

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Muhtesem abi gecmis olsun..benimkide seninki gibiydi ama yalanciya kacmisti..seninkilerin yalanciya kacmamasi demek oluyor ki anayi 1-2 ay once kaybettiler..Basligi gorunce Bende Ali abi gibi bi karniol daha gitti dedim..Bizdekiler en son saglamdi basligi gorunce gidecektim kontrole..:)))

muhteşem turunç dedi ki...

Yav Tuncay abi sana ne oluyo biz Aliyi işletelim derken:))