23 Mart 2009 Pazartesi

Kırmızı başlıklı kız hikayesi farklı bittii...

Bu hafta sonu Ereğlideydim. Cumartesi günü yağmur yok, ama hava serin. Arıların beslenmesi lazım ama çıta çekilecek gibi değil. Hafta içi hazırladığım 12 litre invert şurubu aldım yanıma geçtim arıların başına.

Hiç uçuş yok. Polen felan gelen giden hakgetire.

Önce işlemi pazara eklemek aklıma geldi ama daha beter olur yağmur felan olur diye kovanların şurupluk taraflarını araladım köşeden işlem tamam.

Pazar sabah kalktım oda ne yazdan kalma bir gün. Arılar vızır vızır. Polen yağıyor kovanlara. Cumartesi beslemişim aklımda fazla soru işareti olanda yok dokunmadım bahçedekilere.


Amaaa soluğu terasta aldım. Bizim frolayn orada ya... Ondada arı çok güzel çalışıyor. Polen yağmuru sağanak şeklinde devam ediyor.

Polen taşıyanlardan bir tanesi yorgun geldi koluma kondu. Dinlenmesini bekledik bir süre. Sonra uçtu girdi kovanına..
Açtım kovanı başladım dıştan içe çıtaları tek tek kontrole...İki çıta full kapalı açık yavru var. Neşem yerinde ama anayı göremiyorum... Bizim 37 yok.. En son çıtaya kadar 37 numarayı arıyorum yok. Gözüm kırmızı şapkalı kızı arıyor yok.. Bir an dedim gözlüğün nerde diye kendi kendime.. En iyisi sondan başa bir daha taramak...

Başladım ikinci kontrole veeee oda ne alımlı alımlı gezen bir anaaaa... Fakat şapkası nerdeeee yokkk... dedim düştümü acep ama ben tanırım 37 yi siyahtı o bu daha çok sarı.... Kontrol ve dip tahtasında şapka kontrolü yok şapkalıda şapkada yokkk...Moral berbat kontrol bitti ve kapadım kovanı.

Bu arada güzelmiş be felan diye içimdeki ses beni avutmaya çalışıyor ama nafile:(((

Kovanı kapadım... Dedim yerlere bir bakayım belki bulurum. Kıyıda köşede sulu çamur birikintilerinde arıyorum. Çürümeye yüz tutmuş arı ölüleri içinde arıyorum nafile. Niye derseniz yeni ana çıkalı bayağı olmuş yavruları bile kapanmış. Diyorum çok olmuştur kesileli.. ama nafile.. Tam ümidi kesitim Ali de inanmayacak derken duvarın dibinde öleli fazla olmadığını düşündüğüm iri bir arı ölüsü sırt üstü yatmakta dedim bu o...Tutup çevirmemle baktımki hakikaten oo:((( Aldım elime koydum kovanın kapağına fotoğrafladım.

Şimdi bu haberi yazarken rahatlamış durumdayım. Sinirim geçti.. Akşamdan beri Ali ile telefon konuşmaları yapıyoruz.. Yav niye öldü bunlar diye. Biliyorsunuz bu sene bende bununla ölem üçüncü oldu.. Bizimki önceleri ana arı canavarı, kazma felan derken kendisinde de ölünce artık bişey demiyor. İlk ölen iki gün kafeste kalıp saldığım anaydı.. İkinciyi üç dört gün kafeste kapalı tutmuş tutmuş sonra kek kısmını açmıştım. Bu ikinci 2 hafta kadar dolaşıp durmuş sonra ksilmişti. Bunun yerine kendi ürettiğim analardan vermiş ve verirken kafese kek kısmını açık olarak koymuştum. İki gün sonraki kontrolde işçi arılar tarafından çıkarılmış ve kabul edilmiş olduğunu görmüştüm. Bu ana hala aslanlar gibi çalışmaya devam ediyor. Bu üçüncü 37 numaralı karniol ise Ali tarafından iki çıta arıya kabul ettirilmiş hatta bir sefer de değiştirilmek istenip kurtarılmıştı. Ben aldığımda ise yumurtalı çerçevelerine el konmuş gariban bir durumda idi. İlk getirdiğimde kapalı yavrulu çerçeve verip kışa kadar güçlendirmek istemiştim. Fakat bir gün bir baktım meme gözünü dikmişler. Bu memeyi kesip bir daha takviye yavrulu çerçeve vermedim. O dönemki yorumum yakviye olarak verdiğim çıkan arılar ile ırk farkından dolayı bu olayın olduğu yönündeydi. Ali Türk ısrarla ver demesine rağmen vermedim bol besleme ile kışa 6-7 çıta arılı olarak sokmayı başardım. Ne olduda bu kovan ana değiştirdi. Üstelik 37 nin ölüsünün bozulmamış ve yağmur sularıyla felan akıp gitmemiş olmasına bakılarak yakın zamanda bu olay olduğuda kesindi. Ana arının fremonları diyemeyiz zira bu kovanda hiç farklı bir ananın yumurtalarına ait işçiler yok. Bu analar gelirken yolda keke saplandılar havasız kaldılar bayağı yıprandılar; bu bir etken olabilir. Ayrıca bizim çok bilen ustaya göre bunlar gümrükten paket içinde geçerken x-ray cihazından da muhtemelen geçtiler.Bu cihazlar kromozom anomalisine neden olacağından hamile kadınlarda sakıncalıdır. Bu analarda yumurtlama fonksionları nedeniyle acaba bu cihazdan etkilenip sakat yumurtalarmı atmaktamıydı. Bu nedenlemi kesildiler. Acabalar bitmiyor. Şu an için gelinen noktada ise bunların kızları gayet iyi.. Performansları şu ana kadar super gidiyor. Almanyadaki durumlarını ise söylemeye gerek yok.
Ha unutmadan söylemekde fayda var bizimki gizlice almanca kursuna kayıt yaptırmış bu sene gidip kendi getirecekmiş hayırlısı bakalım. Ama üzücü olan şu ki kırmızı başlıklı kız hikayesi farklı bitti şimdilik. Seneye sarı başlıklı bir kız hikayesinde bakalım neler yaşayacağız...

8 yorum:

Unknown dedi ki...

hocam öncelikle başın sağ olsun senin yaşadığın olayı kısaca sana şöyle özetliyeyim öncelikle anayı üretip döllenip yumurta atmaya başladıktan sonra senin kırmızı başlıklı kızı kesmişlerdir ve bu arada ana kız kızcağız bakirelikten kurtulup yumurtlamaya başlayana kadar ana kız kovanda nesillerinin devamı için çakışmışlardır
şu andan itibaren dikkat etmen gereken bir nokta bilndiği üzere önceki yazılarından birinde konu edilmişti sahte anaların yumurtalarından çıkan erkek arı döllenmesi eğer o tür bir olay yoksa yeterli sayıda erkek bulup çiftleşme sayısını tamamlayamadığı zaman döllü yumurta sayısı erken bitmekte ve bu durumda işçi arılar sağduyularındanmı ne vakti zamanı gelince değiştirme yoluna gitmekteler inşallah yetesiye döl almış olurda bu durumu yaşamazsın.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Muhteşem bey bu arı bizim kızların anası olan 37mi şimdi üzüldüm ama bizde bu ananın kızlarından 4 adet var sayenizde bu yıl durumları görecegiz kısmette ana gitmiş kızı kalmış ondanda ana üretilir soy devam edilir
kolaygelsin

UĞUR GÖK dedi ki...

Abi çok geçmiş olsun sebep aramaya gerek yok nazara geldiler

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Muhtesem abi gecmis olsun. Gecenki saka haber gercek oldu..Bu haberden sonra bizdeki kirmizi baslikli kizlarin durumlarini iyice merak ediyorum. 1 ay onceki kontrollerde vardi ama artik korktum ben bunlardan...bakalim hayirlisi.. Eger yasiyorlarsa bakan operasyona gelecekmis..:)))

muhteşem turunç dedi ki...

Asım abi evet bende bu dönemde erkeği nerde ve ne kadar buldu merak ediyorum görecez artık. Aliosman abi sağlık olsun napalım evet bu sene saddece kızların performansı ile yetineceğiz.Uğur bey ne denirki:)Tuncay abi bu sezon bakan final maçına çıkacağını söyleyip duruyor. Ne finalı ıse:)elindeki forvet oyuncu olarak sendeki ve Oktay abidekiler kalmış onlarda gittiyse oyuncu bakmaya Almanyaya gidecekmiş allah yardımcısı olsun..

Çerkez dedi ki...

kendi yerli arımız dururken başka arı aramaya ne gerek var yeni bi gen arıyosanız en büyük kaynak anadolu güzelim ülkemizden bakın derim

muhteşem turunç dedi ki...

Çerkez abi haklısın amaç deri kullanmaksa ülkemizdeki derileri kullanmak en doğrusu ama biz bu deriden şu anki bilgi ve teknoloji birikimimizle anca çarık yapabiliyoruz. Ayakkabı istersen o zaman farklı.. neyse uzatmayım işte böyle...

onderharman dedi ki...

abicim merhuma allahdan rahmet yakınlarına sabır dilerim
belkide şubat ayı ortasında yapılan yerel seçimde ,dikta ile kovan başına getirilen ecnebi frolayn kovanda yapılan seçimde yerli halkın özgür iradesi ile sandığa gömülmüş olabilir.
veya bi kısım koyu milliyetçi türk arısı türk arısına alman ana yakışmaz deyip bi suikasta kurban gitmiş olabilir.
yada kovandaki radikal islamcı arılar müslüman arıya hristiyan anamı olur din elden gidiyor diyerek anayı kesmiş olabilir.
alman kızı almanyadaki lüks ve rahatı sizin kovanda bulamayıp hayatına son vermiş olabilir.
ama sonuç olarak kovan yeni anasını seçip eskisini çoktan unutmuş.
kovanın kendi iradesi ile seçip başa oturttuğu türkiye doğumlu anaya yeni görevinde başarılar diler eski ananın başına gelenleri unutmamasını temenni ederim.