31 Mart 2009 Salı

Kutulardaki arılar depoya aktarıldı...

Geçtiğimiz cuma günü Ali Türk ana arıları aldıktan sonra iş yerindeki kutuları aşağıdaki gibi birleştirmiştik. Bu kutular açıldı.

En üstteki kattaki arılar alt katla aralarını ayıran ve çıta araları hizasına gelecek şekilde bıçakla kesikler attığımız gazete kağıdını delmişler ve alttakilere naber napıyosunuz der gibiydiler..

En son olarak kutularla aynı ebatta çıtalar alabilecek şekilde düzenlenmiş depo kutu adını verdiğim kovana arılar nakledildiler.. Bu aktarma işlemi sıkışık vaziyetteki kutuların arıları için rahatlatıcı oldu. Burada petek de kabarttıracağım bunlara . Bu depo kutu arılandırılması için bayağı faydalı olacak kanaatindeyim. Bunu birisinden kopya çektik ama olsun doğruları yapmak faydalıdır her zaman için:))

Bu kutuda çıtalar girişe paralel olarak bulunuyor. Buradaki çıtalar yaklaşık olarak 6 adet kutunun arılandırılması işlemine yetecek.
Kovan örtü tahtası olarak poliüretan kullandım ve üst şerbetlikle hem kolay hemde açlık riski olmadan beslenmelerini sağlayacağım.

Bu işlemi yaparken dört yerimden şişlendim. Baktım bu işlemi yapanlar kış arıları. Hala hayatlarını sürdürüyorlar. Aşağıdaki resimde görülen siyah renkli arılar bunlar. Bence sıvı beslemenin sonucu olarak bunlar hayatta kaldılar. Benim için iyi olmasa da kutular için iyi oldukları kanatindeyim.

2 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi, kış arılarını ben işleyemedim ama benim haberdede var o siyah ve polenli arılar. Baharda kek verseydik şimdi onlardan eser kalmayacaktı. Keki yerken su ihtiyacı olacaktı ve gidende geri gelemiyek.

Birde az önce Mehmet Yüksel'in siteye baktım hala kovan açıp ne şurup nede kek verdi. Ya bizde neler oluyor dersin. 12 ay kesintisiz besleme yapanlar var.

Unknown dedi ki...

Muhteşem abi kolay gelsin,resimler harika maşallah.

selamlar saygılar.