10 Mart 2009 Salı

Gemide açlık başlamış.......

Bu pazartesi sabahı iş yerimdeki kutuları açtım. Hemde ne açma üstlerindeki asetat ve kartonları aldım. Önce kutulara baktım. Bu kutulardaki analar biliyorsunuz geçen sene 37 nolu karnioldan film çekmek amaçlı üretilmişti. Nerdeyse 4 çıtaya arı basıyor. Bunları invert şurupla besliyorum. Durumları çok iyi. Analar badem kadar:) olmuşlar geziyorlar. İnvert şurupla kış günü petek ören arılara nispet bunlarda yavru faaliyetine tam gaz devam ediyorlar. Mevsim izin verse oğulda verecek ama zaman yetmeyecek bizimki gelip bu anaları alacak.

Kutuları elden geçirip invert şuruplarını tamamladıktan sonra sıra gemiye geldi. Gemide yaklaşık 3 çıtaya (dört demiyorum) basan arı var. Gemiyi de artık invert şerbetle beslemek amacıyla beşinci çıtasını aldım. Bu çıtanın yerine 3,5 cm kalınlıkta şampuan kutusundan keserek yaptığım şerbetlik koyacağım. Petek en dışta ve zırnık bal kalmamış. Dedim bu ne ve başladım tüm çerçeveleri tek tek elden geçirmeye.

Bunun anasıda canavar gibi dolanıyo ama tek bir yumurta yok. Kapalı açık yavru yok ve en önemlisi ilaç için stokta bal yok. Halbuki ben bunu sürekli donmuş ayçiçek balıyla besledim. İsmail Kenbiloğlu bile bu kadar besleme yapılırmı demiştim haklıymış diyordu benim için ama genede haksızlık etmişim aç bırakmışım. Hatırlarsınız geçenlerde yavru sökmüştü soğuğa bağlamıştım bizim usta açlıktan demişti bende bu beslemeye açlıkmı olur derken asetat üzerinden aç kaldıklarını anlayamamışım adam haklı çıktı. Bu üç kutudaki arı bana bayağı bir tecrübe oldu bu sene. Açlığın ne olduğunu yaşayarak öğrendik. İnvert şurupla katı besleme arasındaki farkı stokları görünce anladık. Bu gün sabah tekrar açtım gemiyi invert şurubu çekmişler tekrar doldurdum şerbetliği. Hafif yağmur vardı o nedenle çıta çekmedim yarın hava düzgün olursa çıta çekeceğim hatta gerekirse zincir bozulmasın diye giğer kutulardan kapalı yavrulu çıta vereceğim.


6 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

::))
Birisi usta dediydimi, dedi:

Abi geçmiş olsun gemi denizin ortasında direkten döndü.

Bir daha yazayım, arılarınız yavru sökerse bunun iki nedeni vardır. Birincisi arıların yeterli yiyecegi yoktur, arı bunu görüp önlem almaya çalışıyor. İkicisi ise arı havalar iyiken çok fazla yavru atar, sonrasındada hava bozar, arı salkıma çekilmek zorunda kalır. Açıkta kalan yavruları söker atar. Arının gücü üşüttüğü yavruyu söküp atmaya yetmezsede yavru çürügü olur. Bu hadise hepimize bir tecrübe olur inşallah.

Birde küçük kutularda besin yetiştirmek zor, bu zorlukların nedenlerinden biriside kutulara kek verildiginden kaynaklanır. Arı keki alıp gözlere koyana kadar zaten aldıklarını hep tüketir. Devamlı bu olay tekrar eder durur.

Muhteşem abi geminin kaptanıda maşallah tam fıstıkmış be.Nazar değmez inşallah.

Unknown dedi ki...

Muhteşem abi iyiki zamanında fark etmişsin,hemen invert şurup beslemesi iyi fikir çabuk gelişir arılar.
Çalışmalarında başarılar diliyorum,kolay gelsin.

Selamlar saygılar.

Unknown dedi ki...

Ya doktorum sen bu gemiyi kış boyunca sürekli yedirip içirmedinmi? hatırladığım kadarıyla bu arıların kış boyu bir eli yağda bir eli baldaydı ama şimdide açlıktan ölmediklerine şükrediyorsun ;ben senin yerinde olsam onlara daha ekmek yedirmem,tembeller ne olacak::))

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi havaya girme hemen biz ne dedik soğuktan dedik bak yarısını bilmişiz:))Ayrıca kaptana sözlü tacizde bulunmayalım onu kendime ayırdım:))Mehmet abi hem ne besleme bizim orda besiye çekme diye bir tabir vardır onu uyguluyorum))Salih abi ekmek yedirmesi kuş sütü olsa vericem bunlar çok önemli zira şu andan itibaren hem 37 hemde kızları koşuya başladılar finişe kadar devam:))

Unknown dedi ki...

hadi allah utandırmasın hocam bak namı değer gemiye haksızlık yapıp adamın birini güldürüyon sonrada ..... deyince kızıyon esas gemiyi invert şurupla bakacaktın yoksa gemi kalıcı o erkek evlat evin direği ötekiler gelin olmuş gidiciler benden söylemesi

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Sen emekli olmuyormuydun!!!! birilerinin arıcılıgını dama atma zamanın geldide geciyor beyaa bu gemi arıcılıkta imtihan sonrası başarıyı kutlamak olacak , sonra o arının anası köy güzeli sosyete değil kolay kolay bir şey olmaz
kolaygelsin