24 Ekim 2010 Pazar

Ohh be kalfa olmak ne güzel yav:)

Bu hafta sonu cumartesi günü bahçem sonbaharın güzelliklerini yaşıyordu. Son kez açan güllerimin boynu bükükdü..


Bizimki soracak yiyecek bi şeyler yokmu diye var al bak bir kabak. Daha portakaldan biraz irice ne zamana adam olacaksa..

Bu kış armutunuda ona ayırdıydım ama gelmezki deyip hallettim:(

Ayvaların son bir iki haftası kaldı..

Cumartesi günü hava serince arılarımın kış hazırlıkları tamam olunca onları açmadım. Hafta içi toprak yağan yağmurlarla suya doymuş bende otlarını tırpanla biçdim ve yarı kısmını çapaladım.

Hep hayal kurardım; şu benim çıraklık bitsede, artık şu ustayı beslemekden kurtulup körükçülerim tarafından besiye çekilsem diye. Bu hafta Salih abimiz aradı abi dedi akşama bendesiniz:) hık mık fakat çokda nazlanamıyom hani vazgeçer felan:) dedim tamam ve akşam üstü soluğu Tekirdağda aldık. Adamın yeri deniz kenarı benim orda kış burda yaz mübarek hava:) Hemen arı açalım dedik.
İlk kovanın bal durumu oldukça iyi. Full ballı bir duvar çıtası mevcut.

Arı nufusuda iyi.

Fakat bakdım beslemekden bloke olmuş dedim beslemeyi bırak bu kovanda al bunun şerbetliklerini. Bu arada unuttum söylemeyi Salih abimize ramazan bayramı öncesi iki adet karniol f1 ana arı vermişdik o günden bu yana bu arkadaşımız bırakın maske takmayı arıyı dumansız açar olmuş:) Eskiden maske altına mavi çorap giyerdi.:/) Neden derseniz mavi çoraba arı saldırmıyormuş.

Arıların her ikiside çok iyi diğerini bir süre daha invert şurupla besle dedim. Zaten klasik şerbet vermiş oda ekşimiz ve arı almamış. Tamam dedi:) Kovan üstünü naylonla örtüp;

Örtü tahtası olarak strafor koyduk. Kovanları kapadık.

Pazar günü de hiç sevmediğim bir arkadaşımın düğünü vardı gitmesek olmaz hani oraya gittik. Dedim bir yastıkda kocamayın hep genç kalın yaşlılık kötü:=) Allah mutlu etsin.

3 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi niye gülleri baş tarafa sarı kırmızı koydun be, bu arada haciiniz hayırlı olsun::))

Kabak konusunda seni uyarmıştım o kabak olamdan koparmıştın, kabak fidanıda aynı görüşte yetiştirdigi kabagın mürüvetini göremeyince, yeniden hamile kalıp, çocuk yapmış zavallı::))

Sen arıcılıkta kalfa olsanda ustalık bende, bana bakmak ve beslemek zorundasın, bunu peşinen tarafınıza bildireyimde ilerde karışıklık çıkmasın::))

Körükçün karniyol arısını bulunca kısa zamanda kendisini gekliştirmiş bakıyorum. Yeni nesil bizden daha hızlı::))
Eskiler hala yerinde saymaya devam etsinler...

Evlenenlere demedinmi sizde hiç akıl fikir yokmu diye::))
Kal sağlıcakla.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,kabak dediğin sebze alaca karpuza benziyor,eko tipimi bozulmuş yoksa dünyanın çivisimi çıkmış.Bu uysal arılara almanlar ne yapmış böyle uysal hale gelmiş.Saglıcakla kalın.

İRFAN CEYHAN dedi ki...

selamlar.