12 Ekim 2010 Salı

....... ........ gibi geziyorum:)

Geçtiğimiz pazar günü Seyithan abi aradı. Yav dedi kış geliyor hem evin ısınması hemde evde devamlı sıcak su olması lazım ne yapayım ne dersin:/) dedim pazartesi ben senin problemi çözerim:/) Malzemeleri sırtladık gittik. Malzeme nedir derseniz o hacı abiyle aramızda:)



Gittiğimde baktım bizimkiler avuç ile arı atmayı tarafımdan öğrendiler ya arıları avuçlayıp atıyorlar oraya buraya:/( dedim allah akıl fikir versin...

Bizimki attıkları arılar kutuya girmişmi ona bakıyor baktım avuçlayıp attıkları arının içinde bir ana ve ana uçuyor. Havada yakaladım bizimki şaşırdı kaldı abi dedi bu senin al götür:/(

İstemeye istemeye aldık:/)= kafese koydu.. Cimrilikden ölecek, daha önce arılar tarafından propolisle kaplanmış bir kafese koydu verdi..Hani bu senede balkonda bir garip doğarmı doğar hani:/(




Daha önceki zamanlarda Sadri abimizle iş yerinde konuşurken odasında plastik bir çıta yanağı görmüşdüm. Bende isterim diye tutturunca dayanamadı içinden iyi dileklerini ilettikden sonra banada sipariş etmişdi. Bu gün aradı abi dedi senin siparişlerde geldi:)

Dururmuyum yeni oyuncaklarım gelmiş atladım gittim:/) aşağıda gördüğünüz bu çıta yanakları bence kullanışlı olacak. Aaaa bu plastik diyenler olursa ustasından öğrendim polypropilen miş yani gıdaya uygun plastikmiş.

Çok güzel tasarlanmış; alt tarafda standartlara uymayan kovanlar için çıtanın taban tahtasına değmemesi ve arıların ezilmemesi amaçlı çıkıntılar bile düşünülmüş.




Hakikaten güzel düşünülmüş siz sadece üst ve alt cıtaları kesiyorsunuz yuvalarına takıyorsunuz. Çıtanın yuvada sıkışması için özel çıkıntılarda düşünülmüş. Çıta kulaklarıda gene özel tasarlanmış. Kovan çıkıntısına oturan yeri ince olması nedeniyle çıtayı kovandan sökmek oldukça kolay olacak kanaatindeyim.





Çıtanın yanak parçasını üreten firmanın sahibiyle malzemeleri alırken tanışdım
Adam fikrimizi sordu ya dururmuyuz bi sürü ahkam kestik:)


Çiftini 35 kuruşdan aldım. Benim için üst ve alt çıta kesmek çocuk oyuncağı olduğu için defalarca kullanabileceğimi düşünüyorum.
Genede asıl sonuçlar denemeden sonra alınacak. Firmada yarım ballık çıtalarıda var. Denemek isteyenler aşağıdaki telefonlardan firmayla irtibat kurabilirler.


Bu arada bir haber de vereyim Sadri abimizde artık blog kurup aramıza katılıyor. http://www.sadri48.blogspot.com/ adresinde işe başladı bile. Eh artık darısı hacı abinin başına:)

9 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,ana arı şanslı,nasip seninmiş.Avuçla arı atman başkalarının başına iş açabilir.Çıta yanakları güzel görünüyor.Saglıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi ne güdümsüz adamsın yav::))
Sen arılıga gelince arılığın ayarları bozuluyor. Artık arılar tek etmek isterlerse, kutuyla birlikte havalanmak zorunda. hazır kutuların çıkışına ızgara takıldı.
Hacı aynen dediğin gibi dört köşe olmuş durumda.
Plastik malzemeler yapanlar işi çok iyi bilen kişiler olmalı, yoksa hatalı iş yaparsalar tutmuyor. Daha öncede degişik malzemeler yapanlar oldu, yapılanların içinde en ideal parça plastik altlıktı, oda felaket pahalı, bir plastik altlık fiyatına piyasada katlı kovan satılıyor.
Çıtaları yakından görmedim, fakat en azından dernlik konusunda bir çıta sıtandartdımız olur inşallah.
Yav Sadri abinin blok bayagıdır varmış be::)
Kal sağlıcakla.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Helal olsun be abi.Senin ustaya ders vermeye de başladınya,bu iş tamamdır.Ehh bu zamanda havadan kapmadan da zor alırdın anayı :)

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Vecdi abi çıta yanaklarını deneyecez bakalım nasıl olacak. Sağlıcakla kal abi.

Ali abi yav gudumsüzlük sende bak hala internetin bağlanmadı ama merak etme bu gün konuştum bağlayacaklar bunu da unutma bak:)Çıta yanakları hakikaten güzel tasarlanmış bakalım deneyelim bir problem yaşayacakmıyız.

Yusuf abi ben Ali nin arılığından her zaman ve istediğim kadar ana çıkarırım emin ol:)Anadan başka birde kutu aldım içinde yağmacı arılar vardı bendeki kutuyla birleştirecekdim ondan da ana çıkdı inanırmısın:)= bu gün ceketin ceplerine felanda baktım oralara da giren varmı diye bulamadım. Sağlıcakla kal abi..

Trakya dedi ki...

Abi analar hayırlı olsun çıta yanakları süper görünüyor yalnız üst çıta takılan yerde petek takma kanalı olsa iyi olurdu diye düşünüyorum alt önemli değil ama üst önemli bence petek takar iken zor olur diye düşünüyorum birde yanak ölçülerini belirtmemişsin abi onlarıda belirtirsen sevinirim selamlar.

muhteşem turunç dedi ki...

Yav Şenol abi sanada yaranılmıyor:) plastik tak çıkar yanak cıtası buldun kanallısını arıyon:)= ölçülerini haftaya yazarım artıkın.

MehmetToPRaK dedi ki...

Ustam işlerinizde kolaylıklar.. verdiğiniz adreste ulaşamadğım için sorma gereği duydum, yanak çıtalarda standartlık varmı ? örneğin 22lik çıtaya uygun kovanlarım var bu aparatlar 24lüğe uygun olacak olursa taban ve katlarda çıtaların birbirine deymesi sözkonusu sizin bu konuda bilginiz varmı ? ilginiz için şimdidden teşekkürler

muhteşem turunç dedi ki...

Mehmet kardeşim o karttaki telefonlara mesai saatleri içinde cevap vermeleri lazım. Yanlış bilgi vermek istemiyorum kendilerine sorarsan doğru bilgiye ulaşmış olursun. Sağlıcakla kal...

Adsız dedi ki...

ÖNCELİKLE DEGERLİ BÜYÜGÜME SEVGİLERİMİZİ SUNUYORUM.ÜRÜNÜN TANITIMINA KATKILARI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.ÇITALARI DENEME AMAÇLI 16-22-24-25 MM OLARAK ÜRETİLMİŞTİR.BU KONUDA FİKİRLERİN OLUŞMASIYLA ENSON 24 MM YAPILMIŞTIR.KULLANIMDA SİZ DEGERLİ ARI DOSTLARININ OLUMLU VE OLUMSUZ TEŞRÜBELERİ BİZLER İÇİN BÜYÜK BİR NİMETTİR.BENDE NACİZHANE ARIYI TUTMASAMDA ALEMLERİN YARATICISININ MUCİZELERİNDEN BİRİ İLGİMİ ÇEKMEKTE ÜLKEMİZDE Kİ KOVAN SAYISI DÜNYA SIRALAMASINDA OLDUKÇA YUKARIDA OLMASINA KARŞIN VERİMLİLİK DÜŞÜKLÜĞÜ DİKKATİMİZİ ÇEKMİŞTİR.BU SEBEPTEN ÖTÜRÜ BU CAMİADA Kİ İŞLERİ KOLAYLAŞTIRMAK VERİMLİLİĞİ ARTIRMAK İÇİN PLS.AN CITA İLE BAŞLADIK İSTEDİĞİMİZ TALEBİ OLUŞTURULMASI HALİNDE DÜNYADA KULLANIMI OLAN PEK ÇOK APARAT VE İKİPMAN İÇİN PLASTİK KONUSUNDA Kİ BİLGİ VE MEVCUT EKİPMANIMIZLA SİZLERE HİZMET AMAÇINDAYIZ. BU VESİLE İLE HERKESİN MUBAREK KANDİLİNİ KUTLARIM BÜLENT HALVACI DE-HA PLASTİK