3 Ekim 2010 Pazar

Bu hafta damlarda gezdik:)

Bu hafta sonu gündüzleri hava güzeldi ama akşamları artık ciddi serinlik oluştu. Arılar sabahları ağırlıklı olarak polen çekiyorlardı.

Etrafda bir sürü farklı çiçek açmışdı. Bu senenin en son polen kaynakları bunlar. Yabani hardal çiçeğinden polen alan bir arıyıda görüntüledik.
Tüm bu çiçeklere rağmen nektar gelirinin bitmiş olması nedeniyle yağmacılık davranışı had safhada. Bunun sonucu olarakda kovan savunmalarıda oldukca ileri düzeyde. Benim karnıol f1 lerden birinin musluğunda bu savunmayı gözledim.


Kovan savunması
Yükleyen mturunc. - Komik hayvan videolarını izleyin.

Bu hafta sonunun en önemli haberlerinden biri de komşum Eşref bey evinin çatısını aktarırken ahşap kaplama altında arı buldum diye gelmesiydi. Ben bu sene arılarımı azaltmak adına ama satarak ama hediye ederek ama yediemine vererek 25 koloniyi elden çıkarmış bir adamım. Ama arı buldum:) lafına balıklama atladım. Bu çok farklı bir duygu:) Ayrıca yükseklik korkumda olması nedeniyle beni çatıya arı dışında hiç bir kuvvet de çıkaramaz. Amaaa olay yerine tırmanınca hevesimiz hüsrana dönüşdü zira bunlar sarıca arılardı:( İlk olarak giriş noktalarına sinek ilacı ile müdehale edildi.


Çalışan arı miktarında önemli bir düşme oluşunca ahşap kaplamayı sökmeye başladım.

OOrtaya büyükçe bir karpuz büyüklüğünde bir yuva çıkdı. Tabiki sinek ilacı ve pürmüzle kalan bölümde halledildi.

En son geçen hafta yükleme tarzında yağmış olduğum invert şurup beslemesini bu hafta sonlandırdım. Artık arılarım kışa hazır sayılırlar. Bundan sonra havaların bize müsade ettiği kadar daha yapacağımız bakımlar artı hanemize yazılacaklar.


3 yorum:

ARICILIK VİDEOLARI dedi ki...

Muhteşem abi çatılar deyince birden aklıma mart ayı geldi. Habere baktım haberde kedi yok. Arılar çatıya hangi ayda çıkarki?::))
Çatıdaki güvenlik önlemini begenmedim, çizmesiz arıyamı bakılır hemde çatıda?
Sarıca ve eşek arılarını emanete almıyorum bunuda bildireyim, ilerde bir olumsuzluk yaşanmasın.
Çatıdan sarıca arı çıkması, senin iştahını kaçırmasın, ilerde gittiğin çatılardan birinde yukardan aşagıya sakmış balla dolu dalakları göreceksin.
Son duyumlarım ise kekler ziyan olmasın diye arılara ikişer üçer paket kek atmışın, sen üzülme ziyan olmaz, ben onları kafeslerde kullanırdım, gerçi kek kalmamış bunu niye yazdım ki::(((
Kal sağlıcakla.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Çok akıllı bir komşun varmış:))Yükseklik korkusu olan bir doktoru oraya çıkardığına göre:))

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi evet tarihe not düşmek lazım Dr lar ekimde dama çıkıyormuş:)Abi sprey şeklinde satılan sinek ilaçları bu sarıcalara aman vermiyo tek bir tanesi eldivene girişti oda başarılı olamadan tarafımdan vıjk edildi:)bu ilacın kokusunu alan iniyor aşağı haberin olsun. Canımm ustam be son kekide bu hafta veriverdimidi niye daha önce demedin:/

Yusuf abi yakındır senide görürüz damlarda bu hastalık bulaştımı kaçarın yok:)