27 Aralık 2009 Pazar

Suni döllemeli karniol ana arı tehlike atlattı.......

Bu hafta cumartesi sabahdan Ereğliye arılarımın yanına gittim. Hava yazdan kalma derler ya öyleydi, ama arı uçuşu tek tükdü. Neyse aklımda terastaki arılarım var ilk iş oraya çıktım. Manzara berbat bizim saf 61 numaralı karniol ana arının kovan üstündeki kiremit görevi gören seramikler fırtınada uçmuş. Kapakda Gebze Ali Türk imalatı olduğundan sacı bulunmamakda. Bu özellikler bir araya gelirse ne olur dedim ve bodruma inip körüğü yakıp fırladım tekrar yukarı.



Arıların üzerindeki örtü bezi ıslanmış ama arılar canavar gibiler. Ben açınca kıpırdanma başladı. Birinci çıtayı çektim patır patır arılar dökülüyorlar. Dedim salkımda ve uyuşuklar elleme. Başka da çıta çekmedim. Çıtaların üst kısmında salkım oluşturmuşlar sıkıştırma durumları gayet iyi yapılmış (öhöm...)


Hemen örtü bezleri değiştirildi sarılıp sarmalandılar.



İki kat çuvaldan sonra benim iki senedir kullanmakta olduğum gri izolasyon malzemesi de kapatıldı. Fakat akşam oturuyorum kafama takıldı. Bunlar niye yukarıya salkım oluşturmuşlardı. Bal kemerleri olsa bunun olmaması gerekiyodu. Balın üzerine salkım yapmamaları gerekiyodu. Mehmet Yüksel kovanınında yaptığım kontrolde arılar aşağıda salkımdaydı dedim ve pazar gününün planı oluştu. Yarına çıtalar çekilecek ana, bal durumu görülecek...


Pazar günü 61 numaralı kovan tekrar açıldı. En dıştan içe doğru tek tek çıtalar kontrol edildi. Bal kemerleri var bencede idare ederler. Yavru faaliyeti sonlandırılmış. Kış moduna girmişler. Oksalik asit uygulaması için 0-5 derece arası bir hava beklenecek artık. Benim orada karniol arı rüşdünü ispatladı. Hem melezler hem saflar gayet uyumlu gidiyorlar. Sakinlikleri arıcılığın keyifle yapılmasını sağlıyor.




Bu arının anasıda bir başka. Arıyı açtığımda ille gidiyor çıta aralarına giriyor. Bir çeşit kendini sağlama alıyor. Bu nedenle zar zor görüntüleyebildim.


Bal durumları iyi dedim ama işi garantiye alalım diye bal durumu tepede olan Mehmet Yüksel kovandan bir adet full ballı bir çıta alındı. Onun görüntülerinide başka bir gün yayınlayacağım.





Bu ballı çıta dıştaki boş çerçevenin yerine girildi. Arı tekrar sarıldı kapakda izole edildi. Ama bu sefer iki kere izolasyon yapıldı sütten ağzımız yandı ya.


4 yorum:

Unknown dedi ki...

Muhteşem abi,
Lados fırtınası bu sene bize zor anlar yaşatıyor. Sevindirici olan arılarda zarar meydana getirmemesi. Şu havalar soğusada oksalit uygulamasını yaparak şu sezonu hayırlısıyla kapatsak.
Selamlarımla,

emrah dedi ki...

Muhteşem abi,geçmiş olsun arılar gayet güzel gözüküyorlar maşallah.Sağlıcakla kal kolay gelsin.

KARNİYOLCU dedi ki...

Muhteşem abi bu ne be. Ben o beğenmediğin kapaklarla 3 sene içinde kışlattıgım hiç bir arı kolonisini söndürmedim. Sanada bir kapak verdik şu kapagı bir test et keramet buradamı diye, kapaklarıma çamur atıyorsun::))

Karniyolların uyum sorunu zaten yok, fakat bazı arıcıyım diyenlerin karniyollara uyum sağlaması da imkansızdır, nedenide at gözlüğü takılması.

Biz şu ana kadar kaybettiğimiz karniyolların nedenlerini açıkladık, sorunun büyük bölümü yolculukların uzun sürmesi, kafesteki kekin erimesi ve degişik ırk arılara anaarıların montesinde sorunlar vardır.Son gelen 5 suni döllemeli anaların hiç birisine bir şey olmadı, nedenide yolarda sürünmediler, yolarda sürünen anaların ömrü bitiyor. Bu sorunları yaşamayan bizim ürettigimiz karniyollar şu an ülkenin her bölgesinde yaşıyor ve gelişmesi kullananlar tarafından süper olarak görülüyor.

Son yayınlanan makaleden bölümler alarak bunu forumda tartışacağız ayrıca günlğümdede kendi açıklamalarım olacak.

Özellikle saf karniyolun nufusu çok güzel, biz ne yapıyor isek paylaşıyoruz. Ya Başkaları........

muhteşem turunç dedi ki...

Saim abi çok şükür zarar görmedik. Kışda gelir hayırlısıyla be abi.
Emrahcım sağolasın.
Ali abi kapak hakkaten müthiş:)suyun içinde kalmışlar ama nüfus mükemmel. demek keramet kapaktaymış:)Biz ne yapıyorsak paylaşıyoruz ya başkaları demişin ne var yani onlarda ne yapıyorlarsa paylaşmıyorlar işte arada ufacık bir fark var nolacakki:))