4 Aralık 2009 Cuma

Biraz sıkıntı giderelim, birazda gıda takviyesi olsun dedik....

Bu gün balkona bir invert takviyesi yapalım dedim. Geçtim ocağın başına. Ağırlık olarak 2/1 şeker su şerbeti hazırlamak amacıyla 400 gr toz şeker ile

200 gram su tartılıp ocağa kondu.

Şerbet kaynadığında limon tuzu ilave edildi.

Şerbet kaynadığı anda 105 dereceydi. Bunu şunun için yayınlıyorum işte böyle koyu şerbet dahi kaynadığında ancak bu kadar dereceye çıkabiliyor. Bu konunun habire pişirilip tarafımdan sofraya getirildiği düşünülebilir. Ama düşüncem şuki bizler paylaşımlarla bir yerlere geldik fakat yeni yeni arıcılığa başlayacak olanlara yönelik bir şeyler yapmak gerekiyor....


Bu gün hava fena değil. Dururmuyum yarından sonra soğuma olacakmış bende fakire bir misafir olayım dedim. Dört gün önce Saim Gürelin arılarını açmıştık hatta bizim usta ayaktan şişlenmişti. İşte ona nispet olsun diye bu görüntüleri çektim.


Bu görüntülerin çekildiği sırada benim balkonda hava sıcaklığı 16,3 dereceydi..

6 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hay sanada ustanada, yada ustan kadar başına taş düşmesin.Boşuna ugraşıp durma. Bizim arıları inverte bağışıklık kazandı ve ölmüyorlar.::))

İşin garip tarafı,invert karşıtlarının irisi daha kış gelemden kovan söndürdü::))
Birde bizim görmediğimiz neler oluyor bir bilebilsek.
Hani invert zaralıydı, niye bu fakirleri öldürmeyip zengin ediyorki diye, karşıtların gözlerine sokmaya devam et bakalım ama bana sataşma::)))

Sağlıcakla kal be yaww

Trakya dedi ki...

Abi o kadar dumanı yesem ben bile sakinlerdim]]yinede tebrik ederim maskesiz arıyı açmak her baba yiğidin harcı değil behlül abiciğim kolay gelsin selamlar.

muhteşem turunç dedi ki...

Ali bey sizi kibarlığa davet ediyorum bana istediğinizi söyleyin ama USTAMA asla laf söyletmem:)...!
Şenol abi duman bedava ben hastalarıma sakinleştirici yerine duman yazayım be ya:) bu arada Gebze taraflarında (ismi lazım değil) bir arıcı var çatlıyor maskesiz arı açmama:)

Unknown dedi ki...

Abi süpersin be,kolay gelsin selamlar saygılar.

muhteşem turunç dedi ki...

Mehmet abi sağolasın benden de selamlar saygılar.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,ocagı kısıkmı yakıyorsunuz,105 derecenin üstüne çıkartamadınız.Yoksa yaktığınız gazın derecesimi düşük.HMF oluşmadımı.Hepsi şaka .Saglıcakla kalın.