18 Aralık 2009 Cuma

Çamaşır mandallı enjektör:)

Yakında hava sıcaklıkları 5 derecenin altına inecek, yavru durumu en alt duzeyde olacak ve bizde oksalic asit uygulaması yapacağız. Geçen senelerde bu işlem yapılırken kullanılan enjektöre asiti çekmek ve arıların üzerine damlatmak benim için sorundu, zira bu işlemi yaparken iki elimi kullanmak zorunda kalıyordum. Kovan örtüsü uzun süreli açık kalıyordu. Ayrıca asiti verirken pistonun hızlı hareket etmesi nedeniyle asitin arılara doğru püskürme şeklinde gitmesi de arıların hırçınlaşmasına neden oluyordu. Bu sene kafayı çalıştırdım ve enjektör, çamaşır mandalı yayı kullanarak kullanışlı bir enjektör eldde ettim.

Mandal yayını aşağıda görüldüğü gibi enjektörün içine yerleştirdim.

Bu oluşturduğum düzenek enjektörün tek elle kullanılmasını sağladı. Piston basılı olarak asitin içine sokup pistonu bırakın arının üzerine getirip bastırın. Bu şekilde enjektörün kullanımı oldukca kolaylaştı. Asitin enjektöre 1 ml kadar çekilmesini ve fışkırmamasını sağladı. Aşağıdaki filmde bu aparatın deneysel olarak kullanılışını izleyeceksiniz. Eee tabi yakında da arılıkta...Enjektör bir defada 1 ml kadar asit çekiyor bu yayın daha uzununu bulursam 3 ml çekenini de yaparım. Bunun sayesinde sol elle örtüyü kaldır sağ elle asiti ver ve kapat böylece hızlı ve kısa sürede oksalık asıt uygulaması yapmış olacağım...
Ali Türk; abi yardıma gel diyordu, ne gidecem al sana aparat ne demişler balık tutmayı öğret balık verme:)

11 yorum:

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Muhteşem abi; biraz daha gayret.
Daha iyisini bulacaksın.

İlhami Uyar dedi ki...

Saygıdeğer hocam,insan beyninde 12 milyar akıl hücresi var diyor sayın hocam Murat Soylu yüklendikçe insan beyni yeni buluşlara ve arayışlara girip çözüm üretiyormuş,buda güzel bir örnek olsa gerek,paylaşım ve düşünce için teşekkürlerimi iletiyor,başarılı ve sağlıklı yaşam dileklerimle saygılar sunuyorum.

ARI VE DOGA REİMLERİ dedi ki...

Muhteşem abi sistem güzel fakat yay konusunda biraz düşünüp başka yaylar bulunmalı. Asıl düşünmesi gereken ise Ali Şekerli, çünkü o emekli makine mühendisi::))

Yanlız akıllı bir sitem bulmalı, söyleyeceksin 2 ml olsun, alette soruyu anında cevaplayabilmeli::))

Gelip yardım etsen ne olurdu, hem spor yapıp hemde kilo verdirirdim sana.

-TUTKUN ARICI- dedi ki...

Sayın doktorum sizin isminiz niye Ali,Veli,vs deyil işte fark isminizle başlıyor MUHTEŞEM Tam isminize layıksınız.Güzel buluşlarınızın devamını dilerim.Umarım misal isimlere kimse alınmaz :)))

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,enjektörden ne aparatlar yapılıyor.Ustanı unutmaman ne büyük vefa.Saglıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Abi ellerine sağlık bence güzel bir buluş,paylaşım için teşekkürler,selamlar saygılar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ah Vecdi abi ah, keşke unutsada umudumu kessem.::(((

muhteşem turunç dedi ki...

Abiler hepiniz sağolun..Eşte iyle:)

Şevket dedi ki...

Muhteşem bey güzel bir çalışma yapmışsınız tebrik ederim.Saygılarımla

muhteşem turunç dedi ki...

Şevket bey sağolun bloğunuza baktım epeydir çalışmamışsınız emeklilik böyle olmaz bakın bana saygılar...

M. Yakup ÇETİN dedi ki...

60 ml lik şiringanın pistonunu sonuna kadar çekip, piston contasının 2 mm üzerinden ısıttığınız toplu iğne ile delerseniz Damlatma işlemini pitonu bastırarak değil, işaret parmağınızı deliğin üzerinden hafif kaldırarak daha hızlı bir şekilde yapabilirsiniz.
Ayrıca, yenge de mandalları aramaz:)
Bunu forumda yazmak isterdim ama nasip olmadı.
Saygılarımla