24 Nisan 2008 Perşembe

JENTER KONTROLÜ









Pazartesi günü jenter aletinden yaptığım üç günlük karvalı gözlerin çıtaya aktarılmasından sonra salı günü yaptığım kontrolde 28 de 28 lik tutma söz konuydu.







video







Jenter memelerinden biri çıtadaki yuvasından çıkıp kovan içine düşmüştü. Onunda tuttuğu görüldü.





Geçen hafta gelen Murat Çakırın arısı (oğul) da bizim arılığa yerleşti. İlgilenmeyim dedim ama dayanamadım bir açtım örtü bezine dalak atmış. İşi gücü bıraktık bir çerçeveye temel petek takıp verdik. Hadi kıyamadık birde şerbetlik koyup şerbet verdik. Ama bir defter hazırladım masrafları ve konaklama ücretlerini yazıyorum sahibine duyurulur. Üzerinde tuğla bulunan beşlik ruşette bulunuyorlar kendileri. Pek söyleyemediler ama yakında standart kovan ister bunlar.Pişkin herifler valla.







Bu arada yedi adet kendi yaptığım ahşap ana arı kutusunuda devreye soktuk. Arılığın bir bölümünde hazırladığımız yere yerleştirdik. Güçlü kovanlardan arı silkeledik. Hepsine birer kepçe :) arı verdik. Resmin sol tarafındaki kutuya larva transferi yaptığımız memelerden biri kapanmıştı onu verdik. Bu işlemleri yaparken Ali Türk her aşamada arandı. Kafayı yemek üzere olduğundan şüpheleniyorum. Zira en son konuşmamızdan sonra telefonu kapatırken sesi duyuluyordu. Hanım silahı ver ben ereğliye gidecem diyordu. Şu işi bitirebilsek bir şey olmadan iyi olacak:)


4 yorum:

ilhami uyar dedi ki...

Sayın hocam çok iyi gidiyor,bu gidişle bu iştede doktor olacaksınız anlaşılan,başarı ve sağlık dileklerimle,güzel ve faydalı haberlerinizi bekliyoruz.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Abi Ali Türk arı doktoru olmak için tez hazırlaman lazım diyor. Nasıl yapacaz bilmem artık:)

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Sayın Muteşem hocam tebrik ederim başarılalrınızın devamını diliyorum. Sizin azminiz ve başarınız bizler içinde cesaret verici oluyor.
Ayrıca Ali Türk kardeşim arıcılıkla ilgili yoğun telefon terafiğine maruz kaldığınının farkındayım eee arı bakanı olmak kolaymı. daha sırada ben varım bende yakında ana yetştşrme çalışmasına başlayınca tıkandığım yerde arıyacağım... Napssak ya arı bakanımızla bir danışma hattı mı kursak..::)))

emin benli dedi ki...

bence arıcılık doktorasını çoktan yapmışsınız.Arı bakanından sonra arı doktoruda gerekiyordu.