17 Nisan 2008 Perşembe

ANA ÖLMÜŞ :(

Bu gün gittim anasız bıraktığım larvaları vereceğim kovandaki tüm yumurtalı ve açık kapalı larvalı petekleri aldım. Varroa ilaçlaması yaptım. Jenterden larva transferi yapacam o ne jenterdeki ana kutuda sırtüstü yatıyo. Geçen pazar günü demirin ucuna kendi tutundu ve bende kutuya aktarmıştım. Heralde bir şeyler yapmışız. Bu sefer eldiveni çıkarıp başka bir anayı kanadından tuttuk örselemeden kutuya verdik. hatta yarım saat sonra kontrol ettik sağlamdı (sütten ağzımız yandı ya). Pazar günü anasız bırakıp ilaçladığım kovana tekrar ana gözü olan çerçeveyi geri verdim dört gün daha oyalansınlar diye. Pazartesi yumurtlarsa transferi yapacaz. Moral sıfır oldu tabi ama yılmak yok ana üretecem kafaya koydum. Resim mesim çekemedim. Bu acı tecrübemi benim gibi eldivenli çalışanlara ders olur belki diye yazıyorum. Bu arada Ali Türk kafayı yemediyse bu gün bi daha yemez habire aradım ve ağladım. Teselli etmekten helak oldu.. Arıları silkelerken su püskürtmek acayip etkili meğer bu inekler suyu görünce it görmüş kedi gibi gidip kovana giriyorlarmış da haberim yokmuş:) Son gelişmeler yani yeni ana ne olacak yumurta atacakmı pazartesiye.

5 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Abi senin anaarının o kutudaymış eceli elden gelen bir şey yok.Ama sorun olacagını tahmin etmiyorum daha dikkatli ve daha azimli saldıracaksın.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

abi kim tutar beni be. Vazcayarmıyım hiç:)

benli zeytincilik dedi ki...

Bu yaşta bu azim bravo doğrusu.Sizi burda gençler örnek gösteriyorum.Kaç yaşında ama azimli sırtında çuval taşıyor diyorum

Büyükdereli Ayhan dedi ki...

Muhteşem bey, hiç moralinizi bozmayın . Önemli olan nerde hata yaptığınızı bilmeniz. Sizde bunun farkında olduğunuza göre , sorun çözülmüş demektir. Başarılarınızın devamını dilerim. Selamlar

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Sn Benli Zeytincilik bu Ali Türk yağmurlu havada bir bardak suyu esirgiyor. Çalışmayana öğretmem dedi hadi gel sen taşımada göreyim o çuvalı anamız ağladı o gün Bu arada yaşımda ne var abi daha 18 i yeni doldurduk hislerimize göre:)))