15 Nisan 2008 Salı

ANA ARI ÜRETME DENEMEM

Şimdi bu gün görev yaptığım ilk yardım okulunda öğrencilerden bir hocam derste kullandığınız slaytları alabilirmiyim dedi. Hemen dedim flash diskine kaydedip verdim. Çocuk dediki felan öğretmen bize bir video gösterdi onuda alabilirmiyim. Adı geçen öğretmen arkadaşa dedimki nedir bu film ya dedi benim bulduğum bir kalp krizine müdehale filmi çocuklara izletiyorum. Yahu şunu verde bizde görelim çocuğada verelim dedim. Olmaz dedi o bana ait. Niye dedim ben ona emek vermiş aramış bulmuşum şimdi bu çocuk ve sizler o filmi alıp hazıra konacaksınız belkide kullanıp para kazanacaksınız. İşte ülkemizde sıklıkla karşılaşacağınız eğitmen manzarası. Arkadaşlar bence paylaşılmayan bilgi asla bilgi değildir. Zira bir şeyin bilgi niteliği taşıyabilmesi için insanların kullanımına sunulmuş bilgilendirme aracı olma özelliği taşıması şarttır.Yani paylaşılmalıdır.
Ben şu an üyesi olduğum arıcılık grubuna bu nedenle ilgi duydum. Bu grubtaki çoğunluk bildiklerini blokları aracılığı ile herkesle paylaşıyor. Bu insanlar ortalama gelirleri itibarıyla (benim tahminime göre) yukarda bahsettiğim arkadaşın gelirinin üçte birine bile sahip değiller. Buna rağmen bildiklerimi saklayım, sadece ben; çok bal, bol ana arı üreteyim ve para kazanayım demiyorlar. Ben ana arı üretebilirmiyim diye konuşurken bu kişilerden Ali Türk bana dediki abi bildiklerimin hepsini sende biliyorsun. Yani bildiğim herşeyi yayınlıyorum. Bu nedenle yapamaman için hiç bir neden yok. Ayrıca gene bu anasını bulamadığımız kovan olsun ve geçtiğimiz hafta itibarıyla uygulamaya koyduğum ana arı üretimi çalışmama (ben; işi vardır, sıktın ama, birazda kendin akıl et be adam der diye aramaya çekinirken) cumartesi ve pazar günü üçer defa kendi telefon ederek ne yaptın nasıl oldu yok öyle değil böyle yap diyede müdehale etti. 49 yaşında edindiğim hayat tecrübesine göre bir insanda bence olması gereken en önemli şey iyi niyetli olmasıdır. Yoksa benimde yanlışlarım doğrularım artılarım eksilerim birilerine göre hep vardır. Önemli olan temiz bir yüreğe sahip olmak bence. İşte bu nedenle artılarıyla eksileriyle ben bu Ali Türk'ü sırtımda taşırım. Bu yazıyı niye yazdım şimdi durduk yerde diye aklından geçirenler olacaktır. Şunun için yazdım biz Ali Türkle birbirimize şaka yollu takılmayı seviyoruz. Hatta bu espirili uslubu ilginizi çekme amaçlı olarakta yapıyoruz veya kendim öyle yapıyorum deyim.
şimdi gelelim ana arı üretim çalışmama. Bundan üç hafta önce bir kovanın dış kısımlarına aşağıda görüntüleri bulunan ana arı kutusu çerçevelerine temel petek takarak verdim. Geçtiğimiz cts günü baktım çerçeveler görüldüğü gibi kabartılmış. Kendi yaptığım tahta ana arı kutusu için sekiz tane ve polistren dondurma kutusu içinde dört tane hazır kabarmış petekli çerçevem hazır. Daha lazım olursa da kabarmış başka çerçevelerden kesip paket lastiği ile bu çerçevelere tutturacam.
















Ayrıca bir arıcı arkadaş jenter kutusu hediye gelmiş geçen sene kendine dedi ben kullanamadım al sana vereyim dene belki başarırsın. İçimden heyyt dedim be itina ile denerim ve cts günü bir anayı attım kutunun içine verdim kovanına. Kerata şimdi yumurtluyordur gözlere. Cuma günü
kutudaki gözleri alıp bölerek anasız bıraktığım kovana vereceğim.



















Bu son resimde gördüğünüz gözlere diğer taraftan ana yumurta atıyor şu an. Bir üstteki resimde ön kapak ana arı ızgarası gibi ana arı içerde kalıyor çıkamıyor fakat işçi arılar girip çıkabiliyorlar.ana arının bulunduğu yüzey plastikten ve kabarmış petek şeklinde. Ana arı burada göze yumurta atıyor.Gözün tabanı bu kahverengi minik çanaklar. Bu çanaklar tek tek çıkabiliyor. Bunlar ana arı gözü şeklindeki çanaklara arkadan takılıyor. (Bunun resmide haftaya gelecek) Bu arada yukarıda unuttum bir gün öncesi anasız kovana varoa ilaçlaması yapılacak.

5 yorum:

ariciahmet dedi ki...

Hocam iyi akşamlar.
Arici bloglarını gezerken bazı güzel şeyler görüyörüm bak bu bize yarar diyorum mesela halıl beyın sitesinden yabanci bir bloğa girdim orda katları birbirine sıkıştıran bir aparat var hoşuma gitti bu gibi şeyler güzelde pıyasada bulamadıktan sonra sadece istahimizi kabartıyor.sizinde resmettiğiniz şey güzelde nerde bulabılırız.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

abi bu alet benim arıcı arkadaşa almanyadan hediye gelmiş ama benzerleri piyasada var görüyorum.

Ballı Baba dedi ki...

Hocam bu ülke ne çekiyorsa tahsilli cahillerden çekiyor...İyiki varsınız, BİLGİ PAYLAŞILDIKÇA ÇOĞALIR.

Bu aletler nerde diyen kardeşimede yardım olsun.
Janter kafesi İstanbul temel petek firmasında ve Bursada civan arıcılıkta var

Ali Türk dedi ki...

Abi durup dururken niye beni sırtında taşıyorsunki,ben hastamı oldum.Yada hasta olarakmı görüyorsun.

Abi geçenlerde bir yazımda yazdım,bilgileri saklayanlar Kuran!ı kerimdeki ifadae aynen şu kitap yüklü eşekler gibi olmayın.Merak edenler Kuran'ı kerimin türkçe mealinden,cuma suresi altıncı ayetin açıklamasına bakıversin.Demekki filmi vermeyende bu sınıfta olmaktan menmun be.Adam menmun olmasa niye eşeklik etsinki.

Emrah KARADENİZ dedi ki...

Hocam çok güzel bir noktayı dile getirmişin.En güzel bilgi paylaşılan bilgidir.Biraz çekememezlikten geliyor galiba,Bir şey sorarsın lafı ağzında gevelerler söylemek isteyemezler.

Şu üç günlük dünyada insanlar birbirine yardımcı olsa ne güzel olurdu.Saygılarımla.