30 Ocak 2012 Pazartesi

Bir koloni gözleminin özetlenmesi...

Diyeceksiniz yukardaki resimde ne:( şimdi blogda haber yaparda ilk başa bir resim koymazsanız güncellemelerde sadece yazı olarak görünürsünüz. Ama bir resim ile başlarsanız güzel görünürsünüz. Peki resimde arıcılık faaliyeti açısından ne var, bu resmin konuyla alakası ne derseniz fenamı olmuş yani bakıp bakıp sanki yedik deyip içimiz ısınsın dedim:)

2009 yılının son baharında ana arı üretimi amacıyla böldüğüm fakat 2 çıta olması nedeniyle Ereğlide sürekli yağmalanan bir arı vardı birleştirme yapmaya kıyamayıp alıp İstanbula balkona gelmişdim. Adını da "balkon fakiri" koymuşdum. Balkona geldikten sonrada ana arı  kaybetmiş kendi yaptığı ana arı eşleşmeden dönememişdi. Bende Ali Türk den harman vadeli bir ana arı almışdım.

Balkon fakirine ilk olarak 10 eylulde ana arı vermısım (http://ariciilkyardim.blogspot.com/2009/09/saldm-anay-arya-mevlam-kayra.html)






25 eylulde yavruları kapanmış ama görüntülere bakın ne kadar arısı var bizim garibin (http://ariciilkyardim.blogspot.com/2009/09/balkonda-isler-tkrnda.html)


işte bu arı böyle başladı sonbaharda hazırlandı ve kışa girdi.








Bu arının 20 ekimden 10 kasıma kadar invert şurupla beslenerek gelişmesini gösteren film ise arıcılık uygulamaları açısından  aslında çok şey anlatıyordu. (http://ariciilkyardim.blogspot.com/2009/11/balkon-fakirinde-son-21-gunde-gorulen.html)




24 aralık 2009 da bu hale gelmişti bizim fakir (http://ariciilkyardim.blogspot.com/2009/12/huni-ile-ar-actk.html)




19 mart cuma günü balkonda yapılan arıcılık uygulamaları ile artık beş çıtaya gelmiş olan balkon fakiri fakirlikden çıkmış olması sebebiyle Ereğliye nakledildi. (http://ariciilkyardim.blogspot.com/2010/03/balkon-fakiri-transfer-oldu.html)




23 mart 2010 da bir adet kabarmış çerçeve ve bir adet ham petekli çerçeve ilave edilen balkon fakiri toplamda 7 çıtalı arı olarak yoluna devam etti. (http://ariciilkyardim.blogspot.com/2010/03/yerimizde-sayyoruz-ilerleme-yok.html)




12 nisan 2010 da ise yavru miktarı göz önüne alınarak bu arıya kat atıldı. (http://ariciilkyardim.blogspot.com/2010/04/cicekler-act-bahar-geldiii.html)






En son olarak bu hafta bu arıda tek tek çıta çekilerek meme kontrolu yapıldı ve arkadaşlar işte iyi bir koloni yönetimi ve verimli bir ana arıyla neler olabiliyor görebilirsiniz...



5 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,koloninin gelişimi,ana arının cinsi,yaşı,mera durumu ve arıcının yönetimi ile alakalıdır.Diyeceğim balkon fakirini bu kadar güzel yönetmene ragmen,ustalık belgeni vermeyen usta bu balkon fakirinim bu hale gelmesi dolayısı ile hemen bir kuzu kesip vermesi lazım.Yine usta diyecekki benim işime karışıyorsunuz.Saglıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Ah be Vecdi abi yarama bastırdın be:) nerde bizde öyle düşünceli, vijdanlı usta ahhh ah:)

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi koloniyi değil sen karniyol arısını yönettin.
Benim millete anlatmak istediğimde bu, kafkastı yerliydi, yok ekotipti denilen arılar arıcıyı yönetir, karniolu ise arı yönetmeli, bu keskin viraj çok önemli.
karniyol arısını öteki arılara benzetip, yönetilmeyi bekleyenlerin haline bir bak::))
Sağlıcakla kal.

KIRKBİRÇİÇEK BAL VE ARICILIK dedi ki...

Muhteşem Bey.Ali Türk bey size şimdiye kadar ustalık belgesi vermemişse sizin zaten usta bir arıcı olduğunuzdandır.usta birine yıllar sonra ustalık belgesi verilirse şimdiye kadar değildim de yeni mi usta oldum diye itiraz edebilirsiniz.Hem sizin meslektaşlar bu mevsimde kuzu değil Hindi iyi olur diye görüş beyan etmişler.Hindi de idare eder derseniz.Buyrun gelin Hem birkaç hindiyi bu yalan dünyadan kurtaralım.Hem de sizin ustalık işini hallediverelim.

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi bu yerli, ereyli yerlisi ba:/)

Efrayim hocam hindi bahane, şu ustalık belgesini almama fikri de şahane:)hindi, horoz ve kuzuları bu yalan dünyadan kurtaralım derken bizde kurtulacaz korkarım:/( ama boğaz bu söz dinlemiyor:/) görüşmek dileğiyle sağlıcakla kalın..