13 Ocak 2012 Cuma

Yazdan kalma bir gün ve ben arılıktayım.:)

Bu gün havanın 9 derece ve günlük güneşlik olacağını öğrenince  soluğu Tekirdağda aldım. Önce İlçe Tarım Müdürlüğüne gidip arılarımı kaydettirdim. daha sonra arılığıma gelip ilk iş iki haftadır kapalı olan tavuklarımı saldım. Horoz baktı elimde makina, bak şu pozumu çek ve yayınla o anlar           dedi:/(
dedim kim o ?
o bilir dedi..
elçiye zeval olmazmış:) yayınladdım gitti...


Hava hakikaten güzeldi ve yazdan kalma denen günlerdendi.

Arılığımda da bayağı şenlik vardı. Arı uçuşunu seyretmek güzel...

Sanki biz kıvırcık ekmedik. Benimkiler Ali ninkilerden daha iri.. Havalar biraz düzgün gitse yenir hale gelecekler.

Bu ineklerin yumurtaları biriktikçe gurk oluyorlar. Gene iki tanesi yatıyor. Yatın ba, cücükleriniz çıkıp büyüsün yumurtalarınızı yıyemedım sizi yerim ba:)

Bizim tekne kazıntısı büyümüş:=) ama bir ara az kaldı kedi kapacaktı.:/( horoz uyardıda kovaladım.. dedim bre mendebur ben bunu ne Fatihe, ne Aliye yedirdim bir tüysüz kediyemi yediririm.:)

İki hafta önce açılan ve içine su dolan kovan bu güzel havada temizlik uçuşu yapıyordu.


Kutularda da güzel uçuş vardı. Gün kısaydı ama stresimi elektriğimi atmaya yetti.

6 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,horoz meydan okuyor acaba kime.Gulk tavukların altına saman koysaydın iyi olurdu.Arıların iyi gözüküyor,bahara gezginciliğe başlayalım.Saglıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi gerçekten bu gün yazdan kalmaydı. Geçen hafta ormandan çıkardıgımız arılara invert şurup verdim.Havalar yarından itibaren acayip soguyacak ve kar gelecek uyarıları var.
Horuz bayagı güzelleşmiş be, hoşuma gitti kerata::))

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Senin tavuklar bulmuşlar villa gibi kümesi ki Ocak ortasında bile kuluçkaya yatıyorlar.Eeee ortam sıcak,yedikleri önünde ,yemedikleri arkasında.Daha ne olsun ki :)

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Abiler biraz karışıklık yaşadığımdan dolayı cevaplarda gecikme oldu..

Vecdi abi horoz bu, kime meydana okuyacağını bilir elbet:)Abi hayırlısı ile bahar bir gelsin başlarız inşallah gezginciliğe. Sağlıcakla kal abi.

Abi besleme işini tam zamanında yaptın. Bu hafta bayağı soğuk ve kar varmış..Horoza gelince karşılaşmanızı bekliyorum bakalım ne olacak kim kimin hoşuna gidecek:)sağlıcakla kal abi.

Yusuf abi evet ortamları tam planladığım gibi oldu ama bence gurk olmalarında yumurtaların birikmesi etken..Sağlıcakla kal.

miriliburak dedi ki...

Selamünaleyküm;

Doktor abi bizim arılar baharı, çatıdaki delikanlıda yavuklusunu özledi. Ne biçim iş anlamadım sülalecek gurk olmuşlar. Demedi deme bunlardan adam olmaz sen en iyisi elinden bir an önce çıkarmaya bak :)

Hayırlı günler...

muhteşem turunç dedi ki...

Fatih abi horoz kime poz verdi diye hala düşünmekteyim. Abi imkansız diye bir şey yok sadece zaman alır deriz biz ben onları ama yumurta ama ızgara olarak adam edderim merak etme sen.Sağlıcakla kal.