9 Şubat 2009 Pazartesi

Hafta sonu faaliyetlerim.......

Bu hafta sonu cuöartesi günü sabah erkenden arılığa damladım. Hava güzeldi ama yağmurluydu o nedenle arı açmadım. Tek tükte olsa faaliyet devam ediyordu. Hemen marangozhaneyi faaliyete geçirdim. Bu sene ilk olarak Ali Şekerli abimizin bloğunda gördüğüm Altlıklardan 14 tane yaptım. Çok işe yarar malzeme bunlar bölme, ana üretme ve iki analı çalıştırmalar için kullanılacak. Bunun boşluğunu istediğiniz malzemeyi zımbalayarak kullanın ve gerekirsede kolayca değiştirin. Altını sinek teli kaplayıp varoaların aşağıya düşmesi ve kışlatma amacıyla kullanmak mümkün.


İki kasa arasındaki görünüm bu. Burada giriş kışın tamamen açık kullanılabılır.

Yada giriş uygun bir çıta ile kapatılabilir. Gerekirsede bu çıta değişik genişlikte musluk olarak delik açılarak kullanılabilir.

Pazar günü hava da yağmurluydu evde pinekleyip durdum. En son cuma günü beslediğim gemiyi açayım dedim. Pek uçuş yoktu ama salkımda da değıller. Zaten havada sıcaklık olarak fena değıl. Analarını sattığım iş yerindeki diğer kutularda bulunan arılarla bunun arılarını birleştirip Erzincandan gelen karakovana sikelemeyi düşünüyorum. İyi besleme yapmak lazım birleştirme zamanına kadar genç arıların çıkmış olması lazım. Zira o aşamadan sonra petek örecek arılar çok önemli. Petek örme aksarsa anaya yumurta atacak alan oluşmayacağı için kovan sönmesi kaçınılmaz olacaktır.

3 yorum:

Hayyam dedi ki...

doktorum kasada tahtaları nasıl birleştirdiniz lamba açılmadıysa iyi değil vidayla düz yanak bağlantı fazla dayanmaz.Kolay gelsin

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Sayın doktorun yine günü gecirecek biryol bulmuşsun bu aparat çok kullanışlı ama iki kat arasında kullanılr varovada asıl mehmet yükselin altlıgı daha güzel benim marangoz yapacak tavsiyem sende yap birisi arı olmuş bence ondan arı kuşu daha iyi olur
kolaygelsin

muhteşem turunç dedi ki...

şaban abi hızlı tutkal kullandım bakalım sonuc nasıl olacak. Aliosman abi arı kuşu ha hımmm iyi fikir nedense aklıma Ali Kuş geldi:)