2 Şubat 2009 Pazartesi

Bu hafta sonu kurdumu döktüm...

Üç haftadır arıların yanına gidemiyordum. Bu hafta sonu artık dayanamadım ve soluğu arılıkta aldım. Daha önceden aldığım renk tüpleri ile beyaz silikonlu dış cephe boyasından mavi, pembe ve sarı renkler elde ettim. Bizim kovanlar futboldan anlamazlar. Onlara kız, erkek, sahtekar ve saf karekterler atadım:)) Bence Alinin kutulardan daha iyi oldular.



Sırayla pembe, beyaz, mavi ve sarı renklere boyadım kovanları. Göya böyle olursa şaşırma olmazmış. Zaten bir şaşırsınlar ben onlara soracam. Bunca masraf ettik şu kriz ortamında:)



Üç hafta gelmeyince hızımızı alamadık tabi. Geçen seneden hazır olan yanak çıtalarına üst ve alt çıta kesimi yaptım.Üst çıtaların kulaklarının açılması işini el frezesi ile hallettim. Bu daha kolay ve güzel oldu.


Önce hurdacıdan aldığım tahtaları üst çıta uzunluğunda kestim ve kulak kısımlarını açtım. Daha sonrada 25 mm genişlikte dilimledim. Tam çalışırken Ali Türk aradı napıyorsun felan derken anlattım çıta hazırlıyorum. Kulakları nasıl açıyorsun işte frezeyle pekiii tek tekmi hazırlıyorsun demezmi heee dedim yedi kendisi tek tek hazırlasında gülelim:)) ses çıkarmayın. Şimdilik 80 adet çıta hazır vaziyette çakılmayı bekliyor. Yanaklar, alt ve üst çıtalar tamam. Biliyorum çakma işini soracaksınız kolay o iş Erzincandan gelen aparat acayip kolaylık. Geçen sene Ali parmağını morartmıştı elde çakacam diye:) Geçen seneden kalma 60 çıtalık daha yanak var elimde ama sanırım yetmeyecek hurdacıya bir uğramam lazım yanaklık tahta da var onda yanakları da el frezesi ile açacağım daha gösterişli olacaklar.


Aliye dedim bu sene çok çıta lazım olacak. Hee dedi ben yokum sağımda bu sene tırmala dur bakalım napacaksan. Ben Kayseriliyim zorlandımmı çıta bal işine dönerim sana minnet etmem dedim. Mor oldu ama tabi telefon görüntülü olmadığı için yüzünü göremedim:)) Zaten Hacı abide benim oralarda arsa arıyor bir transfer edersem onu sen kalırsın ayazda gebzede:)

8 yorum:

ALİ TÜRK dedi ki...

Ne diyeyim sana ne?

Bir şey yazacam bazıları gene bizede demiyorsun diye kıskanıyorlar::))

Kırmızıyı göremeyen arı pembeyi nasıl görsün burası yatak odasımıki bu renk uyğulandı.

Bu arada firezeyi ön pilana çıkartıp, öbür makinayı dışlamaya çalışma.Öteki makinanın kirasını ver kirasını.::)))

Ayrıca hacıyı kimseye kaptırmaya niyetim yok.Herkes hacısına sahip çıkar.
Hacısı olmayanda, hacca gitsin::))

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Birincisi ABD de yapılan bir araştırma arıların pembe rengi kırmızıdan daha çok algıladıklarını göstermiş:) Ayrıca öteki makinanın sahibi depo kirası istemediğime şükretsin:) Ayrıca hacı cepte sayılır sen başka bir tane daha bak:)

Arıcı Mehmet Yüksel dedi ki...

Muhteşem abi kolay gelsin,pembe renk yakışmış hi hi kovanlara.
Selamlar saygılar.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yav Mehmet abi gülüyosun gibi geldi Ali dolanıyordur buralarda onun yanında yapma bari:)

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

doktor bey o ne beyaaa sanki orası üç göz bir konduya dönmüş alide kendine pempe odayımı secmiş ne galiba gözü kalmış biraz boya gönderde oda pembe boyasın .

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Aliosman abi ben aliyi pembeye boyamayı düşünüyorum nasıl olacak görecez artık:))

ÜNAL MARKET dedi ki...

Abi nezamandır görüşemiyoruz istersen çıtaları çakmaya buraya gel beraber bir iki saatte çakarız havalı zımba tabancası bu işi hem çok çabuk hemde oldukça duzgun ve sağlam hallediyo Murat çakır da hızını almışken seninkileride çıkartırız aradan cumartesi pazar Murat gelir hem birer kahve içer muabbet olur.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Osman abi ben bu ara Murat Çakıra görünmeyeyim Ali ortalığı karıştırdı kira mira diye neme lazım:)) Şakası bir yana o kadar çıta çakılıp ereğliye gitmez ama ben kahveyi duydummu dayanamam ilk fırsatta damlarım:)