20 Ağustos 2010 Cuma

Yerli sebzeler olgunlaşıyor....Körükçüleri ikiledim...

Erzincanlı Vecdi abimizin geçen yıl yolladığı yerli karpuzlar olmaya başladı. Ama daha kulaklar kuruyup ses olgunluk tınısına ulaşmadı.



Gene yerli bamyalardan tohumluk ayırdıklarım olgunlaşıp sararmak üzere.



Serdar kardeşimizn yolladığı biberlerde olgunlaştı.





Gökçe adadan dönerken Salih abimiz (ilk körükcüm) aradı. Abi dedi arıyı böldüm uğra bir de sen bak bakalım.




Tabi baktık. Kalfa olmak kolaymı Ali nin bize yaptığı tüm mezalim birebir uygulandı:) Dün 2 tane ana arı aldım bizimkinin kutulardan yarın anaları değiştireceğiz. Kestirirsek alimallah diline düşeriz.
Gittiğimde maskeden şapka yapmış çalışıyordu. Baktım konuşmuyor hacı abiye dedim ne oldu buna meğer sıcakdan dili damağına yapışmış:) Dedim öğlen sana kebap ısmarlayım:) kabul etmedi eee teklif ettik napalım kendi bilir:/) akşam olsun diyor yok dedim işim var (yermiyim bee)


Aldığım ana arılara karşılık Ali nin arılıkda bulunan benim kutulardaki kafesleri gösterip kafes nasıl olmalı dersi verdim. Dondu kaldı elinde kafesle ben arada tüydüm:)

Yarın bu kovanların anaları değişecek..



İnsanın kısmeti açılmaya görsün. Geçtiğimiz pazar günü yeşil bir araba benim fakirhaneye geldi. İçinden inen arkadaş abi sizleri internetten takip ediyorum. Bende 5-6 ay önce arı aldım demezmi:) meğer adam burnumun dibindeymiş bitişik sitede. Birde işin komik tarafı arısının 15-20 metre ötesindeki ağaçdan ben bu sene bir oğul aldım. Ne bilirim orada arı var. Arısını çok güzel gizlemiş. Ama arkadaşa söyledim o oğul muhakkak senindi bu nedenle bende bir arın var. Oda abi seneye bir oğul verirsin dedi anlaştık. Önce arısının uysal olup olmadığını uygulamalı kontrol ettim:) Arkadaşı bir süre açık kovanın arkasında beklettim baktım bir şey olmuyor sonra başladım kontrole:)


Arıyı bir ay önce bölmüş 4 çıta arılı bir koloni. Bu arkadaşada çıraklık dönemi çektiklerim çektirildi tabi:/) Çıta yanakları birleştirilmediği için arılar petekleri fazla şişirmişler. Bu fazlalıklar çıtalar yanaştırıldığında arıların, ana arının ezilmesine neden olabileceğinden sakıncalı. Uygun bir zamanda bunlar alt ve üst çıtalar hiza alınarak sır bıçağı ile düzeltilecek.





2 yorum:

Unknown dedi ki...

hocam kolay gelsin allah yardımcın olsun benim bildiğim kadarı ile çıraklık döneminde çekenler bence çıraklarına ılıman davranırlar ama sen çektiriyorsun ben sana yakıştıramadım eziyet etmeyi,

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhhteşem abi, körükcünü kaçırmakmı istiyorsun.Saglıcakla kalın.