30 Ağustos 2010 Pazartesi

Bu hafta sonu ......:/)

Aşağıdaki resimde leyleklerin benim arılık semalarına geldikleri görülmekde. Eeee ne var bunda diyeceksiniz ne demek ne var bak bu şu anlama geliyor diyecem demiyorum. Vazgeçtim . Birileri otursun alacağı balı, verimli ve güçlü olacak kolonisini matematiksel olarak hesaplayıp ona göre davransın. Ama içim rahat değil bari şunu söyliyeyimki biolojik olaylarda matematik biraz farklı çalışır. Hatta bir ip ucuda vereyim genellikle biolojik olaylar grafiksel olarak çan eğrisi oluşturur. Bu nedenle pek yüzde hesapları felan işlemez. Şimdi de diyeceksiniz ki bunları nıye dedın heeeeç eşte öyle:)

Ben leylekleri görür görmez hemen invert şurubumu hazırladım. Bu hafta ineklere birer litre şurup verecem peşinden de kekleyecem. Zaten iki haftadır da kekliyorum.
Kışın yediğim portakal kabuklarını atmamış kurutmuşdum. Bu ara onları da ortaya çıkardım.

Körük için mukavva sararken araya portakal kabuğu da sarıyorum amaç seveceklermi bizimkiler göreceğiz.

Şurupluklar üst katta yerini aldı.

Tel altlıklı kovan kullandığım için haftalık kontrollerimde çekmecede 24 saatte ne kadar varoa birikiyor bunu görebiliyorum. Bu haftaki kontrolumde durum vahim yani 10 tanenin üzerinde saydım:(

'4 saatte düşen varoalardan biride canlı. Ya ben nereye düştüm der gibi dolanıyordu:) Eğer tabanlığım eski tip yani ahşap olsaydı bu hemen kimin üstüne binsem diye tereddüt ederdi:)




canlı varoa
Yükleyen mturunc. - Sevimli hayvan videolarını izleyin.
Hemen laktik asit uygulamasını başlattım. Laktik asitin en güzel yanı canınızın istediği zamanda uygulayabilirsiniz. Hava sıcaklığı felan önemli değil.




laktik asit uygulaması
Yükleyen mturunc. - Diğer hayvan videolarına göz atın.

Laktik asit uygulamasının ertesi günü dökülenler bunlardı:(

Yakın plan dökülenler:)

Gelelim laktik asit uygulamasının sonuçlarını yorumlamaya. Bazı arkadaşlar ben felan ilacı yada kokuyu uyguluyorum çok memnunum diyorlar. Arkadaş neye göre memnunsun nasıl gözlemledin varroaya etkili olduğunu diyorum. Şimdiye kadar hiç kovan söndürmedim diyor. Ne diyelim:/) Benim yorumum dökülen varoalara bakılırsa çok etkili. Ama çok yorucu bir uygulama. Sezon sonu nektar gelirinin az olduğu dönemde kovanın uzun süreli açık olması nedeniyle yagma riski fazlalaşıyor. Toplam beş koloniye tek başıma uyguladım anam ağladı. Yani iyi çalışan bir körükçü şart. Çok sayıda kolonisi olanlara yav arkadaş gidin işinize delimisiniz derim. Hava sıcaklıkları şöyle 25 lere bir insin en iyisi formik asit uygulaması. Laktik asit bir yada iki kolonisi olupda yav sıkılıyorum koloni sayımı artıracam diyenlere tavsiye edilir.:/)








3 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi bırak adamlar avunsun be, fakirlerin ekmeğiyle niye oynuyorsunki::))
Daha önce kovana bakıp kaç kilo bal verecegini söylerdi bunlar, kovan rafineri ve yerden bal çıkıyorya::))
Birde biyoloji karıştırmışın::))

Mekanik bile aynı ayarı tutmuyor, benim araba bir depoyla, 450 km yapardı, dün biraz fazla abanınca 380 km de depo bitti.
Bırak milleti biraz beyin jimnastiği yapsın belki at gözlükleri düşer.

Abi varroa için çok arısı olanlar için acayip zor bu laktik ama ne yapacaksınki. Yavrusuz dönem yakalandığında bir turda yeter ama asit uygulanacagı gün bir parti vermek lazım, gelenin elinede bir pompa verecen doğru arılıga::))

Bu sıra meraklı arıcı adayı filanda yok, ne olduysa::))

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,bizim burda bazı matematik ustaları türedi arıları ballığını sayıp 30 çarpıp balı onuda aklı ne eserse balın fiyatı,çarpıp kazancı buluyor.Masrafın hesabını da yapmıyor.Matematik hesabı deyince aklıma geldi.Laktik asit uygulaması yapmışsın,inşallah amacına ulaşmıştır.Saglıcakla kalın.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Muhteşem abi!

Leylek , invert...

Kış geliyor deme sakın!