23 Ağustos 2010 Pazartesi

Kalfalık zormuş:( körükcülüğe gerimi dönsem ne.:/)

Bu sene bal hasadımızı takiben bahçede de hasada başladık. Komşumun verdiği fidelerden yetişen pijamalı karpuzunda tadına baktık. Sanırım yediği karpuzun çekirdeğinden fide elde etmiş. Bu şekilde üretilen karpuz böyle küçük oluyor. Bu ürünler tohumculuk firmaları tarafından her sene kendilerinden tohum alınsın diye bu hale getiriliyorlar yani kendi tohumunuzu kendiniz üretemiyorsunuz. Allah sonumuzu hayır etsin ne denir..


























Tabi bu hafta arılarımı da sıradan bir kontrol ettim. Aşağıdaki çerçeve her şeyi izah ediyor. Anlayacağınız kış arılarını oluşturma yönünde başarılı bir şekilde ilerliyoruz. Şimdi birileri bu arılar kış arısı olmaz diyebilir bunlar kış arısı olacak larvalara bakıcılık edecekler.




















Nektar geliri bizim oralarda durdu. Aslında bu seneki yağmurlar nedeniyle kır çiçekleri nedeniyle iyi gidiyordu ama artık arılar yatar oldular. Bende kekleri kulanıma açtım. Alt kısma 1 lira kadar bir delik açıp çıtaların üzerine torbaları koyuyorum tırmalasın dursunlar. Varroa mücadelesinede başladım. Evimin terası tamamlandı bu nedenle bazı kolonilerimi de oraya taşıdım.




















İlk körükcüm Salih abimiz geçen hafta arı bölmüş beraber düzenleme de yapmışdık. Bu hafta ona iki adet f1 karniol götürdüm. Kafesleri açmadan anasız kalan kolonide meme kontrolü yapalım dedik. Yav ana arı üretim üssüne dönmüş adamın terası. Bu kontrolü çıta üzerindeki arıları silkeledikten sonra yaptık. Bir tane meme atlarsanız olay güm oluryor sonra. Aslında bolca ana kestirdikten sonra öğrendikki bu inekleri vereceğiniz anaya mahkum bırakırsanız yani ellerinde ana yapacakları larva yumurta kalmazsa mecburen kabul ediyorlar. İşta bu bölme bu durumda. Bunun anasını kafes içinde verdik. Dedim bir gün sonra meme kontrolü yap varsa onlarıda kes (mümkün değil açık larva kalmadı ama) sonra kek kısmının telini aç anayı kendileri çıkarsınlar.




















Salih abimiz örtü tahtası olarak aşağıdaki yapıyı kullanıyor. Kendisine dedim böyle bir tavanı olan evde yaşasan nasıl olur:) abi dedi bu sıcaklarda bayağı iyi olur:) kışında tüm deliklerini sıvarım ki sıcaklık uçup gitmesin. Arılarda öyle yapmışlar propolisle sıvamışlar sökerken çivilerinden söküldü bayağı zorlandık.



















Böyle gülümsediğine bakmayın. Anayı ona sıktırdım. İşin canilik bölümü sana ait olacak ben anlamam dedim:) mecburen kabul etti.





















Meftaya uzun süre baktı inceledi:) ve bunu kovanın içine attık ki görsünler ana öldiiii:)




















Sonra ikinci kafeside bu anasını sıktığımız koloniye vardik. Burada iş biraz uzun keşke geçen hafta anayı sıksaydık oda benim kabahatim. Aslında birinci anayı kabul ettirelim sonra buna bakarız diye düşünmüşdüm. Haftaya kadar sakın kek kısmını açma bunlarda meme yapsınlar bırak haftaya gelir temizlersin sonra kek kısmındaki teli açarsın dedim.





















Salih abimizi arıcılığa başlatan olayın kalıntılarını görüntüledim bu hafta. Evinin terasındaki çatının altına bir oğul girmiş bir sene kadar orada kalmış izlerden anladığım kadarıyla bayağıda dalak yapmış geçen sene pınarhisardan yaşlı bir arıcı bulmuş getirmişler ve o arıyı da ballarıda almış buradan. Dedim seneye bekle buraya gen oğul gelir.:/)


4 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Hızlı terfi olmuş.Baksana hemen körükçüyü bulmuşsun.

Bakanın girdiği bahçeden hayır mı gelirki sende suçu karpuza buluyorsun:) Senin o tarladan Bakan geçmiş be Bakan:)

SLM ve Muhabbetle...

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Muhteşem Abi Merhaba !
O karpuzu yerken sahiden ,Ali aklına gelmedimi...

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi görende çıraklarında 10-15 kovan arı var zannedecek. Her çırakta bir iki kovan var. İşçileri saymaya kalksan sayarsın.

Abi seni küçük karpuzlar kesmez, idilin elindeki karpuzu ziyan etme ben oralara gelemiyorum, bize gelirken kap geti şunu bir tadına bakalım iftarda.

Kovanlardaki yavru durumları iyi gözüküyor.
Kal sağlıcakla.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf abi hakikaten bakan geçen bahçeden hayır gelmiyor. Kavunlar daha ham dedim adam kelekkken yedi:)

Ali Şekerli abi hiç aklıma gelmezmi daha doğrusu her bahçeye inişimde Ali aklıma geliyor kahroluyorum bahçenin halini sen görsen anlarsın duygularımı. Senin oralara Allahdan kışın geldi yoksa görürdün:)

Ali abi çırakların arıları senin tüm arılara bedel be ne arı sayması yerinde saysan 4-5 iğne yıyorsun:/( Ohhh be biri gördü sonunda evet abi bu sene koloni yönetimi bu durumda çoğu arıcının baharda göremediği yavru durumu bende bu mevsimde var....