15 Ağustos 2010 Pazar

Gökçe Ada (İmroz) gezimiz.

Geçen hafta üç günlüğüne Gökçeadaya gittik. Daha önce görmediğim bir yerdi fazlasıyla değdi.



Aslında amaç bu hatunu eğlendirmekdi iyide oldu.



Adada beni en çok etkileyen Zeytinli köy oldu. Köyün meydanında üç adet kahvehane var. Üçüde "dibek kahvesi" yaptığını söylüyor ama ortadaki "madamın özel dibek kahvesi" adlı yer gerçekden harika. Telve ağızda tane tane çiğneniyor. Sakızlı dondurması beni çocukluğuma götürdü annemin yaptığı dondurma lezzetini buldum orada.





Kahve haneyi aşağıdaki beyfendi işletiyor. "Beyfendi" kelimesi eskilerin çok kullandığı bir kelime değilmi evet bu kahveye girdiğinizde kendinizi eskilerde hissediyorsunuz. Bu arkadaş aslında mühendis, emekli olmuş babasının işini sürdürüyor. Kendisine bal göndereceğime söz verdim.

Dedim ya eskilere gittim diye birde aile fotoğrafı çektirdim. Bu kahvehanenin duvarları bir kaç nesil işletmecilerinin fotoğraflarıyla dolu.

Bu resimden bakışlardan çok etkilendim.

Geçmişlerinde arıcı olanlarda var.


Kahve bu dibekde dövülüyormuş.

Adada asırlık anıt çınarlar var koruma altına alınmışlar.


Beş altı yerde arılık gördüm. Sahipleri başında değildi uzakdan bakmakla yetindim.

Bazı köyler harabe halde. Zeytinli köyü gibi bakımlı değil sahip çıkılmamış.


Tepe köyde zeytin yağı aldığımız Taki beyin dükkanındaki terazi. Kimbilir kaç yıllık. Zaten dükkan tarih kokuyor..

Gene Taki beye ait olan kantar.

Adada koylar harika. Bazı yerlerde rüzgar sörfü yapılıyor. Yanımda Ali olsa kesin yapardı. Bizim hayvan terliydi yemedi.

Adanın bir diğer özelliği suyunun bol olması her yerde adım başı çeşme var.

Feribot belli saatlerde var. Yani ana karayla ulaşım kısıtlı zamanlarda var. Devlet hastanesi de var ama 5000 nufuslu yerde ne olacak. Ama acil hastalar için deniz ambulansı var.

İşte böyle derimki mutlaka gidilmeli. Gidilirse mutlaka madamın özel dibek kahvesi Zeytinli de içilmeli. Gidenler kahveneyi işleten arkadaşa doktorun selamı var diyerek selamımı iletirlerse sevinirim.

5 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Bizim Bakandan kurtulmak için adaya bile kaçtın .Bilmiyorum ne kadar daha arazi olabilirsin.

Minik Kardelen çok şanslı,böyle bir aileye sahip olduğu için.

SLM ve Muhabbetle...

İlhami Uyar dedi ki...

Değerli hocam iyi tatiller ve eğlenceler,tanıtım çok güzel olmuş elinize sağlık,saygılarımla.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,Gökçe ada abi senin için biçilmiş kaftan,buraya yerleş arıcılık içinde müsait,bizde sizi ziyarete geliriz.Bize bu güzel yerleri tanıttığın için teşekkürler.Saglıcakla kalın.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf abi Ali den kurtulmak ne mümkün ama hacı abiyle bu sefer farklı planlar içindeyiz:) Kardelenden çok biz şanslıyız be abi...

İlhami abi sağolasın..

Vecdi abi ben adaya bizimkini yerleştirmeyi planlıyorum..:/( onu ziyarete gideriz ama korkarım en büyük geliri turizm olan adaya onun yüzünden turist de gelmez olur adamlar aç kalır../)

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi benim ada hobim var adalardan nedense çekiniyorum. Ya devamlı rüzgar olurda adada kalırsam halimi bir düşünsene::))

Hem benim adada işim ne?
Oraya bir dibek resmi koymuşun, başka yenilecek içilecek bişi yokki.
Bir gün sonra oradakilerin bayramı vardı, hemde dana filan keserler, sen işi bilmiyorsun niye erken döndün ki?
Kal sağlıcakla.