8 Mart 2010 Pazartesi

Şefik Arvas..........

Başlıkda adı geçen arkadaşla bu gün Ümraniyede bir hipermarketi gezerken karşılaşdım. Yaklaşarak Dr. Muhteşem bey değilmi diye sordu...Dedim evet ...abi dedi ben Şefik Arvas önce hatırlayamadım ama sonra oksalik asit aleti deyince ve kendisinin buhar makinasını bu yönde değiştirdiğini yazmasından bahsedince tabiki hatırladım. Kendisi Alemdağda hobi arıcılığı yapıyormuş. Ayak üstü kısa bir sohbet yapdık. Bana Ocak ayının ikinci haberine aşağıdaki yorumu atmışdı. Bende dalga geçen biri var diye hiçde hoş olmayan bir şekilde kendisine cevap yazmışdım. O kadar fazla sahte yorum alıyorumki artık bu konuda paranoyaklaşdım desem yeridir. O yazdığım cevabı biri bana yazsa onu görsem yanına gitmezdim ve kendimi tanıtmazdım diye düşünüyorum. Bu nedenle hoşgörüsü oldukca fazla olan bu arkadaşımızdan burada ÖZÜR DİLİYORUM..! eee kader işde; hiç ummadığın yerde, ummadığın birinden ve senden yaşça küçük birinden böyle hayat dersleri alabiliyor insan. Arkadaşımızın yorumunu aşağıda tekrar yayınlıyorum.


İşaret ettiğiniz bir noktada haklısınız, oksalik asitin kaynama derecesi 180 derece, yani suyunkinden yüksek. Ancak size aletin resmini yollama imkanım olmadığından veya detaylı açıklama yapmadığımdan haklı olarak bendeki aletin suyu 100 derece civarına ısıttığını tahmin ettiğinizden spray uygulama benzeri olduğunu düşünmüşsünüz. Daha iyi anlatabilmek adına ,kısaca makina içine konulan suyu yaklaşık 220 derecelere ısıtarak basınçlı buhar elde ediyor. bildiğimiz düdüklü tencere mantığı yani. Makina da araba çakmağı ile dahi çalışabilen basit, ufak bir el aleti.Sonra aynı bir tabanca tetiği gibi tasarlanmış düzeneğin tetiğini çektiğinizde ince ve uzun ucundan basınçlı buhar çıkıyor. Oksaliğin erime noktası 180 derece. dolayısıyla kovanın içine basınçla gönderdiğimiz şey su buharı + oksalik buharı. Bence benim uygulamamın riski başka, yaparken de korkmuştum açıkçası, keza bu sıcaklıkda buharı kovana giriş deliğinden sıktığımda acaba arıları haşlama yaparmıyım diye düşündüm. Dün kovanı açtım, dip tahtasında total 9 ölü arı var. Bunlar da buhardan mı, ecelden mi öldü bilemiyoruz ama 8 çerçeveli arıda 9 tane ölü tamamen buhar kaynaklı da olsa büyük zarar değil bence. Asıl önemli nokta şu,buhar yaptığım kovanın Dip tahtasına yapışkanlı kağıt sermiştim, eylülde 2 defa perizin, ekimde 2 defa formik, arkasından da askılı şeritli malum ilaçtan kullanmama rağmen buhar oksalik uygulamada düşen varroa 59 adet! bu rakam bana çok geldi, çünkü varroa ile ciddi ciddi mücadele etmeye çalışmıştım. dün buhar uygulamadığım 3 kovana karşılaştırma için bildiğimiz şekerli sulu oksaliği klasik yöntemle uyguladım. 3 kovanda da dökülen varroa sayısı 10 adetten az.bu kovanlar da geçen dönemde aynı şekilde ilaçlanmışlardı. Galiba buhar uygulaması buhar kovanın her noktasına dağıldığından çok daha etkili oluyor. Umarım bu deneme faydalı olmuştur. Ben en azından zihin jimnastiği yapmış olmaktan, yeni bir şey denemiş olmaktan ve sizlerle paylaşmaktan çok mutluyum.Çalışmalarınızda başarılar, selamlar. Şefik

1 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili muhteşem abi,

size samimiyetle abi diyorum, çünkü ben siz beni hiç tanımasanızda sizden ve sitenizden çok şey öğrendim. inanın öyle özüre falan hiç gerek yoktu, asıl ben sizi üzdüysem özürlerimi sunarım. zerre kadar kırılmadım, günde bilmemkaç kişiden kötü niyetli mailler aldığını tahmin ettiğim bir kişisiniz, benim önerimi de sizlerin vaktni boşa harcamak isteyen insanlarla karıştırmanız çok doğal. rica ederim çok kimse okumadan özür vs. ifadeleri o güzel sitenizden kaldırınız, inanın hem utanıyor hem de üzülüyorum, bu ifadeye gerek bile yok. iddiam olmadan,ticaret maksadım olmadan sadece güzel vakit geçirebilmek için arılarla uğraşıyorum. sizlerin bizlere bilgilerinizi aktarmanız olmasaydı bu kadar dinlendirici ve keyif verici bir hobiye sahip olamazdık.oksalikle ilgili olarak çok beğendiğim buharlaştırma aletinizi görmüş ve çok beğenmiştim, siz kimseden bunu görmeden, kendiniz emek, tecrübe ve bilginizle , alnınızın teri ile bir ürün geliştirmiştiniz. Ben de yaptığınız bu güzel işe hayran kalmakla ve bu aletten ilham almakla bu güzel aleti bir adım daha ileri götürmeyi düşündüm. tüp, vs. olmadan daha basit bir şekilde bu iş nasıl yapılır derken hanımın temizlik aletini aşırıp size bahsettiğim denemeyi yaptım. Aslına bakarsanız benim yaptığım denemenin de mucidi sizsiniz. siz olmasaydınız o da benim aklıma gelmezdi. Ancak bana yazdığınız cevap çok doğruydu, belki bir blog oluşturmayı beceremem ama en azından resimlerini çekip bu uygulamayı görsel olarak paylaşmak artık şart oldu. inşallah kısa süre içerisinde size bunu gönderirim, belki düşünen ve üreten insanların aklına başka iyi fikirler gelmesine sebep olur.bize bu kadar çok şey öğrettiğiniz, bize yeni şeyler düşündürtmek için hiçbir menfaat gözetmeksizin böyle güzel bir site hazırladığınız için gerçekten çok teşekkürler.alemdağa yolunuz düşerse beklerim, lütfen teşrif ediniz. bu vesile ile hakkınızı helal ediniz. sağlıcakla

şefik....