31 Mart 2010 Çarşamba

Kurs bize engel olamaz hazırlıklar son hız devam ediyor..

Geçtiğimiz hafta sonu Ereğliye gidememişdim. Bu gün hava 20 derecelerde görününce hava durumunda ver elini arılık. Bu arada hafta içi hazırlıkda yapıldı. 40 adet çıta delindi ve tellendi. Ayrıca taban tahtaları için iş yerinde 6 cm kalınlıkda tahtalar ele geçirildi. Haftaya sıra ona da gelecek. Onlarda arka koltukda arılığa ulaştılar.

İlk iş 20 adet çıtaya ham petek takıldı. Geçen sene dikine çekilen tellerden oldukça memnun kalmıştım. Kırılma sıfıra yakın oldu sağım sırasında. Ayrıca bir gün evvel hazırlanan 12 litre kadar İnvert şerbet de benimle birlikde arılığa geldiler.

İlk olarak Asım Kadıoğluyla beraber yumurtalı larvalı çerçeve verdiğimiz kovan açıldı ohoooo larvalara bakın yumurtaya bakın. (bakalım düşen olacakmı)

Buda benim geçen hafta larvalı yumurtalı çıta verdiğim bir başka anasız kovanın memesi. Kapanmış kerata. Bizimki daha ana üretecek biz başladık be anam:)

Aşağıda geçen hafta sırlarını açıp örtü bezi dışına verdiğim ballı ve bozuk çıtayı görüyorsunuz. Eferim be temizlemişler. Alınıp eritilecekler arasına gönderildi.

Geçen hafta bazı arkadaşlar karakovanlarıyla hava attıklarını sanıyorlardı. Sesiiz kalmıştık ama daha fazla dayanamadık buyruuuun.:=)

Keratalara özel bardak sistemimizle invert servisi yapıldı.

Ahhh ah be bu günün en zor durumu bu bizim Trabzon sırt numaralı safımız. Kontrole iyi başladık nerdeyse kata gelmiş hem tek tek çıtalara bakıyorum hemde kat atmayayım böleyim diye içimden geçiriyorum kiiiii:(

Bir adet memeeee:( dedim sen haaa bana haaa çektim sopayı böldüm. Göya bu sene arıları azalttık ya heee bak bir tane daha f1 imiz oldu mecburen:) ama buna yapacaklarımı bir bilseniz çocukluğumda apışıp kalırsınız derdik ne demekse işte öyle:)

3 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhreşem abi,belliki boş kovanları dolduracaksın.Üç dört boş kovanda karakovana ayırt et.Saglıcakla kalın.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi bu ne hız. Bu sıralar bak kendini çok ön pilana çıkarmaya başladın, birde senlen papaz olmayalım.:=((

Kerndisini ön pilana çıkarmayanlara bir bak ne yapıyorlar::))
Kendisini ön plana çıkarmak isteyenler, kimselerden bahsetmiyor yıllardır, hep yurt dışından görüyorlar. Hiç hataları olmuyor bardakları hep dolu oluyoru, yav bu bardak hiçmi dolup taşmaz, hiçmi yarım kalmaz?????::))

Abi bu meme işlerinde geçen sene başıma geldi, bozuk petekle yeni petek arasında sorun çıkıyor. Bir kovan sürekli anaarısını degişmek istiyordu ve hep aynı çıtaya meme takıyordu, o çıtayı aldım uzun süre güzel peteklerde meme takmadı, sonradan gene anaarıyı degiştirdiydi. Bozuk petekler, anaarı ve meme işini biraz teşvik ediyor, dikkat edersen sendeki memelerin civarındaki gözler de bozuk.
Kal sağlıcakla.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Vecdi abi sorma elde var bir bu gün mart 31:)allah sonumuzu hayr etsin.

Yav Ali abi ne ön plana çıkması geri kalayımda nasıl.:)Abi bardak sistemimi kıskanma sende uygula..Bozuk petek olayına gelince bu peteği sen getirdin zaten bölerkene bununla beraber diğer eski peteğide ayırdım kenara. Az kaldı be yav ben işimi bitirene kadar bekleseler de sonra anayı değiştirseler:(