11 Mart 2010 Perşembe

Kovan altındaki ölü arı yığınları....

Geçen hafta çarşamba günü Erzincan dan Vecdi abimizin gönderdiği yerli cins, hibrit olmayan salatalık ve bamya tohumlarını dikmiştim. Saksı tabaklarına dikip suladıkdan sonra poşete koyup bir kenara bıraktığım tohumlar bir haftada yeşerdiler. Ben bunları çimlenene kadar üstlerini naylonla kapatıyorum çok etkili oluyor çimlenmeyi çabuklatırıyor. Salatalık fidelerinden başlayarak onları köpük bardaklara aktardım. Burada iyice palazlandıktan sonra bahçeye aktaracağım. Bunlar yerli cins yani kendi tohumumu kendim üreteceğim ve GDO olmayan ürünler. Bu bölümü inşallah Ali Türk duymaz:)

Geçenlerde arıcı arkadaşlardan biriyle msn de konuşurken kovanların altında arı ölüsü yığınlarının olduğunu söylüyordu. Bende bunların ömürlerini dolduran arılar olabileceğini söylemişdim. Karıncalar çalışmadıklarından bu görüntüler oluşuyor demişdim. Benim balkondaki fakirde bu aralar nüfusu değiştiriyor. Yerde gördüğünüz arı yığıntısı iki günde oluştu. Balkonuda benden başka temizleyen olmayınca böyle oluyor:) Şimdi bunların ömürlerini dolduran arılar olduğunu nasıl söyleyebiliyorum derseniz aşağıda filmde bu koloninin nufusuna bakın anlaşılacaktır.

Balkon fakirini açıp özlem giderirken bacağıma konan polen yüklü bu arı bayağı bir süre dinlendi. Bu arada tabi bizde işimize devam ettik.

Aşağıdaki film bu gün çekildi. Bu film balkon fakirinde işlerin tıkırında olduğunu söylüyor. Ben bu arıya bir adet sırlı ballı çıta vermişdim. Bundan başka uzunca bir süredir beslemede yapmıyorum. Ayrıca bir adette temel petek vermişdim. Amacım koloni yönetiminde arıların bal stoğu yerindeyse teşvik beslemesi yapılmadan neler olabileceğini görebilmekdi. Evet Almanyadaki Mehmet Yüksel arkadaşımız hep diyordu sonbahardan arıların bal stoklarını tamamlatın, baharda teşvik beslemesi yapmanıza gerek yok arı kışa güçlü girerse bahara güçlü çıkar. İşte bu filmde bunun kanıtı. Arının son çıtasını çekmedim ama ondada full yavru vardı. Yavru durumunu görüyorsunuz bu arıyı bu hafta sonu Ereğliye götüreceğim zira balkonda işler zorlaşacak bu yavrular çıkınca. Şimdi gelelim bunu niye böyle söylediğime yani Mehmet kardeşimizin bu bilgileri bizimle paylaştığı konusuna; bazı arkadaşlarımız Almanyadaki arkadaşımızın paylaşımları sayesinde duydukları ve öğrendikleri bazı bilgileri 30 sene önce bazı kitaplarda yazılmış olduğu şeklinde aktarmaktalar onların kulaklarını çınlatmak için.

video

6 yorum:

EMRAH dedi ki...

Maşallah Muteşem abi fakir zengileşmiş.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi sen gdo suz üretiyorum diyorsun orası hiç önemkli degil, isterden gdo lu üret ben gene yerim.

Abi fakiri niye yazlıga götürürsünki. Koy fabrikaya nasılsa bu karniyol kimseye bir şey yapmaz. Fabrikadada üretim devam etsin, bakarsın çıta arı isteyn filan olur::)))


Kal sağlıcakla.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Muhteşem abi bostanın hayırlı olsun,insanın kendi yetiştirdiği meyve ve sebze gibisi varmı,
ürünün bol ve bereketli olsun abi,arılarında maşallahı var önemli olan zaten temel bilgileri bilmek işlerinde kolaylıklar dilerim.
Abi millet görüyor kimin ne yaptığını,resimler herşeyi anlatıyor bence,selamlar.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,inşallah ektiğin sebze fideleri üşümez.Sizin hava şartlarını bilmiyorum.Benimki bir dilekti.Bir 30 sene önce yazılan o kitaplardan,hediye istemiyorum,PTT ile ödemeli gönderme yapsa arkadaş,bizde okusak olmazmı abi,her halde sende istersin kitaptan.Saglıcakla kalın.

başakşehirlisalih dedi ki...

MUHTEŞEM ABİ GERCEKTEN MUHTEŞEMSİN MASKESİZ ARI ACIYORSUN YA MAAŞAALLAH SIHHATINİ DE İYİ GORDÜM SAGLIK LI OL İNŞŞAALH

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Emrahcım şehir hayatı bu adamı değiştiriyo öğrendi inek köşeyi dönmeyi:)
Ali abi bu hafta boğazımızdan geçmeye geçmeye yedik artık sana gdo suzlardan ikram ederim be yav:)
Mehmet abi evet tadı bambaska gercekten. Ben zaten görenler için değil uygulamaları nerden öğrendiklerini söylemeyenler için dedim:)
Vecdi abi bakıyom tarihe merak seldın hayırlısı:)
Salih abi sağolasın hepimiz sağlıklı bir ömür süreriz inşallah.