24 Ocak 2009 Cumartesi

Plastik ana gözü....

Geçen seneki yaptığım ana üretme çalışmalarında edindiğim tecrübelerim bana şunları öğretti. Bal mumundan yapılan ana gözleri besleyici kolonilere verilmek üzere çıtalara monte edilirken ve kapanmış memeler alınırken problem yaratıyordu. Eğer saklama ortamları sıcaksa deforme oluyorlardı. Tüm bunlara karşın kısa süreliğine elime geçen jenter aletinin plastik memeleride oldukca kullanışlıydı. Bu nedenle plastik ana memesi yapmaya karar verdim. Bunun için bir tahtaya 11 mm capında ve 10 mm derinlikte matkapla bir delik açtım. El feneri ampulunun cam kısmının da 9 mm çapında olduğunu gördüm.Fener ampulunun cam kısmının yüzeyi parlak olacağı için de bu tam aradığım malzemeydi. Bu iki malzemeyi kalıp olarak kullandım. İlk önce tahtayı ıslattım ama deliğin içinde su kalmamasına özen gösterdim.





Daha sonra sıcak plastik yapıştırıcısı ile deliği erimiş plastikle doldurdum.




Ampulude suya batırdım ve hızlı bir şekilde çıkartıp delikteki erimiş haldeki plastiğin içine bastırdım ve soğumasını bekledim. Bu arada çok önemli bir noktayı belirteyimki bu sıcak erimiş plastik tahminen 120-150 derece civarındadır. Ele teması halinde ciddi ve derin yanıklara neden olur. Bu nedenle denemek isteyen arkadaşların dikkatli olmaları çok önemlidir.



Kalıbı çeşme suyunun altında iyice soğuttum. Katılaşan palstiği delikten çıkarmadan önce maket bıçağı ile fazlalıkları traşladım.



Aşağıda çıkan memeyi görüyorsunuz. Her ne kadar acemilik ürünleri de olsalar fena olmadılar. En önemli kısım olan iç yüzeyin pürüzsüz ve parlak olması oldu. Kenar kesimleri hatalı olsada işe yarayacak ve defalarca kullanılacak malzemeler elde ettim.



Şimdilik 3 tane ile yetindim. Bunları çıtaya takmak için kullanılacak malzemelere de sıcak plastik ile yapıştırmak mümkün olacak onların üzerinde daha sonra çalışacağım ve daha mükemmel sonuçlar alacağımı düşünüyorum. Tahta ve ampul yerine metal kalıplar kullanmayı da düşünüyorum bakalım onlarda nasıl sonuçlar alacağım göreceğiz. Zaman içinde yaptıklarımı paylaşırım.



Çok önemli bir dip not olarak şunuda belirteyimki bu plastik ana memelerinin Arı Bakanlığından patenti alınmıştır. Bu yöntem ve malzeme kullanılarak üretilen memeler "MUHTEŞEM ANA GÖZÜ" adıyla üretilebilir ve kullanılabilir.

4 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Tek kelime ile MUHTEŞEM'sin....
Denemek için isterim, nasılsa seri üretiminide yapacaksın.

muratakın dedi ki...

Sayın Muhteşem Bey:
"MUHTEŞEM ANA GÖZÜ" patentini almışsınız.
Zekanıza ve emeğinize sağlık.
adınıza uygun adamsınız.
Saygılar.

muhteşem turunç dedi ki...

Selahattin abi ve Murat hocam Muhteşem ismi benden çok sizlere yakışıyor sağolun. Selahattin abi biraz daha geliştireyim denemelik gönderecem.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

hocam maşallah yine mucitliğinizi
konuşturmuşsunuz, birde arı kabul edip sardınmı muhteşem olur...