2 Temmuz 2018 Pazartesi

Ayçiçekleri açtı...

İki hafta aradan sonra bahçeme gidebildim ki ay çiçekleri açmış.
Keyiflendik tabi bir senelik çabaların sonuna gelindi. Hayırlısı olsun.


Arılar sıradan elden geçirildi. Öncelik zayıf kolonilerde idi.


10 hazirana  kadar bala çalışacak kolonilere  zayıflardan yavrulu çıta takviyesi yapmıştım. Bu yavrular 1 temmuz itibarıyle tarlacı olacaklardı. Bu saatten sonra ise geri yavrulu çıta alımına başlandı. Malum bu ufak kolonileri güçlendirmek lazım. Bu saatten sonra çıkacak olanlar tarlacı olsalarda ayçiçeğine yetişemeyecekler.


Cumartesi sabahı arılık diz hizası ot içindeydi. İki hafta gelemedim yağan yağmurlarla otlar ne coşmuş.
Arılar kovanlara giremiyorlardı.


Öncelikle kovan önündeki otlar temizlendi.


Bu el tırpanı böyle kısa süreli ufak işlerde en büyük yardımcım. Gürültüsü de yok:))


Pazar günümü ise bostanıma ve bahçeme ayırdım. 
Domateslerim askıya alındılar, çapalandılar.


Bu sene ilk defa otomatik sulama kullanıyorum. hem su sarfiyatım azalacak hem gübreleme kolaylaşacak. Göreceğiz bakalım nasıl olacak.


Aşağıdaki çam fidanını tesadüfen arabamı park ettiğim yerde gördüm. 


Kökündeki toprağı dağıtmadan saksıya aktardım. Bakalım nasıl olacak.


Asmalarım bu sene coştuda coştu bayağı bir üzümüm var.


Son ferikler iyiden iyiye adam oldular. Şu anda kümesimde horoz yok. Bu güne kadar bilmediğim bir şeyde şuymuş ki  horoz olmadan çok korkaklar gezmiyorlar dolaşmıyorlar. Meğer erkek milleti ne kadar önemliymiş.:))


2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamun aleyküm
Özellikle sizin bölgede sanayii besleyen tarım ürünü olduğundan her dönem bal alabilirsiniz. İnşallah bu sezonda bol ve bereketli ballarınız olur.
Bizde diğer arıcı arkadaşların ifadesiyle etraf kurumaya başladı.
Fakat benim kovanlara bal akışı devam ediyor. Ballıktaki çıtalar dolmaya ve şişirilmeye başlamış.Kısmette ne varsa o olur. Tabiki teknik çalışmak lazım.
Hani kümes için demiştiniz ya "meğer erkek milleti ne kadar önemliymiş" tabiki, resimlerde bile fukaralar sahipsiz ve ürkek geziyorlar.
İnşallah çok yakında o kümesteki horozlarımızı görürüz. Fukaralar sahipsiz ve kimsesiz kalmasınlar. Sonra verimden düşerler...
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Muhittin hocam Aleyküm selam
Güzel dileklerinize tüm arıcılar için diyerek katılıyorum.
Yakında ilan vericem artık fukaraları sevindirecek elinde fazla horozu olan bir hayırsever aranıyor diye bakalım artık hayırlısı olur inşallah.