12 Haziran 2018 Salı

Hazır maydanoz yetiştirme tekniği..

Maydanoz bahçede kırk günde çimleniyor. Benim bulunduğum bölgede de yirmi mayıstan önce ekim yapmak mümkün değil.
İşte bu nedenle iki senedir balkonumda maydanoz yetiştirip bahçeme aktarıyorum. Amaç erkenden yemek.
Ucuz olsun diye böyle köpükten 50 X 50 ebatlarında ve 4 cm derinlikte tepsi hazırlıyorum


içine naylon örtüyorum


sonrada toprağı doldurup tohumları ekiyorum. Üzerine streç film kapatıp kapalı balkonumda yeşermesini bekliyorum.


5-6 cm boyutlarında iken alıp bahçeme götürüyorum.


dikim yerini hazırlıyorum.


naylonuyla tepsiden kaydırıp yerine alıyorum.


Alttaki naylonu  resimde görüldüğü gibi toprağı dağıtmadan bir çıtaya dolayıp çıkarıyorum.


İşlem tamam sulayıp bırakıyorum.
Hazır çim eker gibi hazır maydanoz reyhan v.s.  dikiyorum


Çam ağacımdaki bağlamada kullandığım ipi çıkarıp yerine örgü kemer taktım.


Asma en dipten bir dal vermiş. Dedim koparayım burdan ne çıkarsınki


Rüşveti elinde ineğin üzümünü de vermiş kesemedim:))


Bu haftada bahçe işleri ile uğraştım durdum.
Bir buçuk senedir kızımla beraber LGS sınavına koşturmaktan bahçemi ihmal etmiştim. İnşallah her şey gönlümüze göre olur hayırlısı olur.

2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamun aleyküm
Zamanı ve yeterli yeri olmayanlar için çok hoş ve pratik bir teknik.
Çok rahat denenebilir.
Başka tohumlardan sedir üretmede işe yarar.
Pratik bilgi ve fikir verici uygulama.
Paylaşımınız için teşekkür ederim.
Selam, saygı ve muhabbetle.

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam Aleykum Selam
Sadece hafta sonları gidebiliyorum.yarım metrekare maydanoz bana yetiyor. Benim için erken yetiştirme önemli bu yöntemle de bunu başardım. Saglicakla kalın.