17 Temmuz 2018 Salı

Arılarda gerileme var :((

Havalar istediğimiz gibi değil trakyada.
 Hemen her gün kısa sürelide olsa  yağmur geçişleri olmakta.
Bu da yeni yeni açmakta olan ayçiçeklerinin yıkanmasına neden oluyor.


Yağmur ot gelişimini evvelki senelere göre hızlandırdı her hafta biçmekten helak oldum


bal geliri olmadığı bir yana arılarda ilk kez bu kadar gerileme gözlemliyorum.
Kovan önlerinde ölü arı yok ama iki kovanda katları indirmek zorunda kaldım.


Ham petekler kanolada başlandığı gibi kalmış gram ilerleme yok.


Haklarını yememek lazım beni utandıran da olmadı değil hani buda dalakları indirmiş çıta ver diyor


Bu hafta kızımın dershane telaşı nedeniyle bir senedir göremediğim dostlarımı davet ettim 
meşhur semaver çayımdan ikram ettim.


sadece çayla geçiştirmedik tabi mangalda yaktık.


pazar günü sevgili ustamda Tekirdağa götürdüğü arılarını kontrole gitmiş dönüşte uğradı.
Ekibindeki Bilal kardeşim; abi bu sene ana arı ızgarası kullanmadık, yavrulu çıtalardaki kestane balından oluşan bal kemerleriyle şu an arı besliyoruz, bal geliri yok ve bizde de nüfus da azalma var diyor:))
Dedim klavuzu karga olanın.....:))


Bu haftayı da böylece not düştük hayırlısı olsun bakalım.

2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Bizim buralarda da yaylaya çıkan arıcılar, bal gelmediğini söylüyorlar.
Benim arkadaşın arılarını bıraktığımız yerde nisbeten bal geliyormuş.
Başkada arıcılar pek memnun değil.
Benim kovanlara bal stoğu başlamış. Kemerlerden sırlama işide devam ediyor.
Benim avantajım, sulu arazide olmam, dolayısıyla çiçek hiç eksik değil.
Ayrıca kekik, nane, yonca, bol miktarda sebze çeşitleri, ayçiçeği ve mısır ekimi var.
Arı buralarda nektarını alıyor. Kısmet olursa resimlerini paylaşırım.
Her şeyin gönlünüzce olması dileklerimle...
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Muhittin hocam Aleyküm Selam.
Bu sene arı ölümleri az oldu. Bal da çok olacak derken olmadı işte.
Hayırlısı olsun bakalım. Bizde olmasada dostlarımızda olması fazlasıyle bizi sevindirir. Sağlıcakla kalın.