7 Mayıs 2018 Pazartesi

Oğul çıkmış:))

Oğul mevsimi geldi.:))
Allahtan Cemil ve Hüseyin abilerim var:))
Yaptığım bölmelerden biri ruşeti terk etmiş çıkmış armut ağacına, bizimkilere maske, körük felan bırakmıştım. Oğul çıkarsa biz alırız merak etme demişlerdi almışlarda:))
Buldukları boş kovanlardan birine iki üç tane ham petekli çıtayı şekilde görüldüğü üzere koyup arıyı silkelemişler.. Helal olsun arıcı olmayan birilerinin çocukken babalarından görüp hatırladığı bir işi yapması ancak bu kadar olur. Üzerine de bir teneke sac kapamışlar uçmasın diyede üzerine bir taş.


İki gün arı bu şekilde beni beklemiş belliki açlıktan kıpırdayacak halleri de kalmamış aldım köpük ruşete bir kapalı yavrulu çıta verdim ki hayat devam etsin bir litrede şerbet açlık zor bilirim..
Bakalım ne olacak.
Ama gerçek şuki insanın böyle dostları olmalı. Böyle küçük bir koloni için değil çok daha zor durumlar var hayatta Allah eksikliklerini göstermesin.


Önceki haftadan kalan bakamadığım geçen senenin bölme kolonileri de bu hafta elden geçti


Maşallah analar genç hiç biri oğula meyl etmemiş. 


Katlar dolmak üzere ama kanola da artık geçmiş üçüncü kata gerek duymadım. Sırlasınlar bakalım ilerki günlerde bir sağım yaparım belki.


Bu sene de oğul önleme amaçlı meme yapan kolonilerimden gene bölmeler yaptım


Arılık gene doldu:((


üç sıra arı oldu mart ayında gene başlarız arı isteyen varmı demeye. Şu anda isteyende buyursun gelsin. Bu saatten sonra benim gibi biri için on arı ideal gerisi yorgunluktan başka bir şey değil.


İki tane saksıda karpuz fidesi almıştım. Onları da arılığa diktim malum  en güvenli yer orası:))


2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Maşallah arılık yine dolmaya başlamış.
Hani on tane diyorsun da, takip ettiğim kadarıyla 25 kovana arıya çok rahat bakabilirsiniz.
İnsanın şu hayatta dostları olamsa, yaşamın ne değeri var?
Mevlam (CC)dost eksikliği vermesin. İşte o zaman boynu bükük kalırız.
Nasipte varsa bostanın fotograflarını da görürüz.
Her şeyin gönlünüzce olası dileklerimle...
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Muhittin hocam Aleyküm Selam

Sadecen hafta sonları giderek 25 arı özellikle bu dönemde ve bal sağımında zorluyor.
On arı sanki benim için tam kıvam:))Allah kimseyi gerçek dostluklardan eksik bırakmasın. Bostan işleri de bu hafta ufak ufak başlar gibi bakalım hayırlısı..
Sağlıcakla kalın.