21 Mayıs 2018 Pazartesi

Armut ağacı bu sene bereketli :)))

Bu hafta gene armut ağacımda bir oğul varmış.
Cemil ağabeyim  sağolsun almış ruşete. Oğul alma tekniği de çıtalar birleşik olmayacak ayrı duracak:))


Bir ham petek ve bir kabarmış petek bulmuş bir yerlerde koymuş ruşete.
Arıda ham peteğe çalışmaya başlamış.


Kolonilerden bir adet açık kapalı yavrulu çıta arıları silkelenip alındı. Ne olur ne olmaz anası vardır yoktur. Ayrıca ananın yumurtaları 21 gün sonra çıkacak. Zincir kopmasın. İşte bu hesaplar yapılarak bu yavrulu çıtayı her alınan oğula vermek gereklidir. Ayrıca koloni aldığınız ruşeti terk etmesin diye de vermek gereklidir. Geçenlerde bir ağbimiz oğulu ruşete alıyorum geri dala çıkıyor demişti. İşte terk etmemenin yolu böyle bir adet yavrulu çıta vermektir.


Bu şekilde ruşet düzenlenip çıtalar birleştirilip  1 litre şerbet verilip kapatıldı.


Benim depo kovanı bölmüştüm. Geçen senenin anası burda. Güzel de çalışıyor.


Anasız olan diğer bölmede ise gözler parlatılmış fakat yumurtayı da anayıda göremedim.


Analı kutudan bir adet açık larvalı yumurtalı çıta aldım


Yumurtasız bölmeye verdim. Bu durumlarda bunu yapmak gerekiyor zira ana çiftleşme uçuşunda ölmüş olabilir vs yalancıya kaçmasın. 


Bu ruşette 5 çıtalı bir bölme vardı. Sıkışmışlar. 
Mevcut kapalı yavruları çıkacak olursa sığmaları mümkün değil. 


Bu kolonide normal kovana nakledildi.


Bu hafta motorlu tırpanla arılıktaki otları biçtim.  Bu güne kadar olan bilgilerimiz saldırgan arıların tarlacılar olduğu şeklindeydi, bu nedenle  genelde akşam üstü tüm tarlacıların kovanlara dönmesini bekler sonra muslukları kapatıp öyle biçerdim. Musluklar açıkken biçerseniz acayip saldırı yaşarsınız.  Bu sefer vakit kısıtlı o nedenle dedim öğlen vakti kapat muslukları ve otları biç bakalım ne olacak.  Ama bu uygulamamda anladım ki tarlacıların saldırgan olduğu bilgiside  yanlışmış. Gelen tarlacılar kapalı musluklar önünde yığıldılar ve hiç biri bana dokunmadı. İş bitimi girişleri açtım hepsi doğruca içeri girdiler.


Ot temzliği arıların çalışmasını oldukça rahatlatıyor.


Temizlik gibisi varmı.


Çiçeklik bölümünüde ihmal etmiyorum hani akşamları çay sefamızın seyir yeri burası nede olsa.


2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
İkinci oğuluda yakalamışlar. Yavaş yavaş kovan sayısı artıyor.
Metroların maşallahı var. Çok güzel çalıştırıyorsunuz.
Gecen sene denedim başarılı olamadım. İnşallah bu mayıs veya haziran gibi metro kovanı da denerim.
Kovanlarınızın bal ve bereketle dolmasını ve hayırlı ramazanlar diliyorum.
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Muhittin hocam Aleyküm Selam

Evet bu sene komşularım sayesinde oğul kaçırmadık kovanlar yavaş yavaş değil hızlı bir şekilde arttı haftaya yada daha sonra birleştirmeye başlarım herhalde hayırlısı olsun bakalım. Hocam daha önce yazmıştım ama tekrar yazayım depo kovanımın çıta ölçüleri standart yarım ballık çıtasının yarısıdır. Kullanmanızı tavsiye eerim arı çoğaltacak ana üretecek kişinin en önemli yardımcısı bunlardır. Güzel dilekleriniz için teşekkürler tüm arıcılara ve sizede diliyorum hayırlı ramazanlar olsun inşallah.
Sağlıcakla kalın.