30 Nisan 2018 Pazartesi

Ana arı olacak larvayı arılarmı seçer ?

Havalar ısınmaya başladı ama ne ısınma geçtiğimiz perşembe hava 31 dereceyi gördü :((


Hava sıcak yağış yok toprak tamtakır cuma günü ilk iş otomatik sulamayı açtım.


Kışdan tellediğim hazır çıtalara biraz mum taktım.
Bu sene mumun kilosu 40 TL olunca klavuz peteği çeyreğe indirdim:))


vee körüğü yaktım


Benim depo kovan sıkışmış bir kaç gün daha beklesem şerbetliğin içi de dolacak.
Böldüm üçe bakalım ne olacak. Bu sene bunu üçlersem iyi olur kanaatindeyim


İlk koloni açıldı...:((
memeler dizi dizi. Ağlarmısın gülermisin. İşin yoksa tıraşla böl.
Hafta arası oğul verdirmemenin tek yolu bu.
Bir açık bir kapalı meme bırak böl ikiye. 


Oğula meyletmeyen yokmu tabiki var.
Alkışlar eşliğinde itina ile katı verildi 

Bu kolonide oğula meyletmiş ama ezber bozan dediklerinden.
Hani çok bilenler derlerdi ya, kitaplar yazardı ya; işçi arılar ana arı olacak larvayı kendileri seçerler diye, ana arı bu işe karar vermez diye:)) Face  de yayınladım bu görüntüyü kimse uyanamadı:))



Bu ana arı memeleri görüldüğü gibi çıtanın altına tek tek yapılmış.
İçlerine yumurta atılmış. Tabi burda iki olasılık var birincisi ki bence en akla yatkın olanı ana arı yüksük içine yumurtladı. İkincisi ise arılar yumurtayı buraya taşıdı:))
Anlayacağınız yıllarca keklenmişiz ana olacak larvayı işçi arılar seçermiş:))
Yayın meraklısı arkadaşlar buyrun size yayın..


Buda bu sene maşallah adını verdiğim koloni.


Üçüncü katı vermiştim dördüncüyü de verdim yola devam.
Hayırlısı olsun bakalım.



2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Maşallah, katlara ruhsat çok önceden alınmış.
Barekallah...
Bizde mehter gibi iki ileri bir geri...
Mum takma tekniğinizi biraz farklı gibi.
Selam, saygı ve muahbbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Muhittin hocam Aleyküm selam.
Hocam aramızda 2 bilemedin 4 hafta var arı gelişiminde inşallah sende de olacak.
Hocam plastik yanaklı çıtalarımın üst çıtalarına bu sene mumkanalı açmadım. daha doğrusu iki üç senedirde açmıyorum. En önemli sebep zor olması birde arı örerken peteği üst çıtaya birleştiriyor. Bende üst teli 3-4 mm geçecek şekilde mumu yapıştırıyorum. Çokta güzel oluyor. Üst çıta ile klavuz petek arsında 1-2 cm boşluk dahi olsa arı peteği üst çıtaya kadar örüyor.
Hocam sağlıakla kalın.