5 Mart 2011 Cumartesi

Bu hafta sonundan kalanlar...

Bu hafta sonu hava güzel olacak diyordu meteoroloji ya, dururmuyum soluğu arılıkda aldım. Güneşli pırıl pırıl bir hava. Sabah saatleri serindi arı uçuşu yoktu.

Ama öğlene doğru coştular. Önce temizlik ve yavru uçuşlarını keyifle seyrettim. Sonra muslukları kontrol ettim. Polen gelişi oldukca iyi.


5-3-2011 kontrol
Yükleyen mturunc. - Komik hayvan videolarını izleyin.

Dıştan kontrol kesmedi bizi. Bal stoklarını kontrol ettim. Hafta başı itibarıyla hava soğuyacak kar gelecekmiş. Ama güçleri ve stokları işin altından kalkmalarını sağlar.

Arı mevcudu oldukça iyi. Yavru faaliyeti tüm kovanlarda başlamış. Rutubette atmış. Yavru faaliyeti hızlanınca rutubette de artış oluyor.

Arılarımın kontrolü fazla uzun sürmedi. Bahçede yapılacak çok iş vardı hemen geçiş yaptım. Arılığımda boş yerlere kaysı, erik ve beyaz kiraz diktim. Beyaz kiraz dölleyiciymiş. Senelerdir kiraz vermeyen bir ağacım var bakalım nasıl olacak.


Aşı videoları da izliyorum bu aralar. Önce kırmızı kirazımın bir dalına beyaz aşıladım.

Çekirdekden yetiştirdiğim bir ağacım vardı onada şeftali aşıladım:(

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Muhteşem abi maşallah arılarının durumu çok güzel,abi ağaç aşıların hayırlı olsun inşallah tutarlar.Bende düşünüyorum bu yıl aşılamayı bakalım olacakmı,abi enişteye söylerim bir ayar
lazımmış derim,selamlar saygılar.

MehmetToPRaK dedi ki...

Ustam çekirdekten yetiştirdim dediğin badem kökümü ? tarlamızda şeftali ağaçlarımız bolcaydı ama kendi köklerinde verim yaşı 5 7 gibi son buldu kurudular bikaç sene öncesinde dikilecek yerlere badem dikip bitmiş olan badem fidanlarına şeftali aşlaması yapıldı.. sizinkide bademmi bilmiyorum ama bilinen birşey varki badem kök derinlemesine gittiğinden uzun ömürlülüğü söylenegelir... Bu vesile ile selamlar ellerinizden öpmeye devam :)

muhteşem turunç dedi ki...

Mehmet Yüksel abi sağolasın bu yaz gelecek olursanız ayar için muhakkak beklerim:) Sağlıcakla kal abi.

Mehmet Toprak kardeşim bunun kayısı çekirdeğinden çıktığını düşünüyorum bademe şeftali aşısını da ilk defa duydum. El öpenlerin bol olsun:)

MehmetToPRaK dedi ki...

Az bizaman sonra nasipse badem köküne aşılama yapılmış şeftali fidanlarını resmini devam eden zamanlardada dallarındaki şeftalileride resimlerim ve görürsünüz inş. ustam