18 Mart 2011 Cuma

Balkonda işler tamam...Arılığa gitme zamanı geldi.


16 mart balkon mturunc

Bu sene arılığımda yağmalanırken son anda kurtardığım bir kolonimi balkona getirmiştim. Bu kış onunla idare ettim. Artık beş çıta arılı hale geldi ve sıkışmaya başladı. Bir parti yavru daha çıkarırsa aklı kötü işlere çalışacak:) Bu kolonide erkek arı çıtası ördürdüm ve ana yumurta attı. Amacım erken dönemde böyle f1 kolonilerimde erkek arı üretmek. Ana arı üretiminde bunlar bu sene çok lazım olacaklar.

Yukardaki filmde koloninin dört çıtasının durumu görülmekde. Bu koloninin dailymotionda 15 ocak tarihli bir filmi daha varki bu filmle kıyaslanacak olursa arı durumu, bal tüketimi miktarı ve petek örme miktarı çok güzel gözlenebilir. Özellikle iki aydaki bal tüketimine bakılarak açlıkdan ölen arıların nasıl öldükleri anlaşılabilir. Bu görüntüler; özellikle kışa girerken bal stokları çok iyiydi, çıtanın bal kemeri şu kadardı ama nasıl oldu açlıktan öldüler anlamadım diyenlere ders niteliği olabilecek iki görüntü.

1 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Erkeklerin bu kadar kıymetleneceğini hiç düşünmemiştim:))

SLM ve Muhabbetle...