15 Aralık 2010 Çarşamba

Erittiğim balı kavanozladım....

Malum olduğu üzere özellikle kültür çiçeği balları (ayçiçeği ve kanola vs.)ve diğer tüm ballar belirli süreler sonunda donmaktadır. Duyduklarımız o ki bazen bu ballar kaynatılmakda ve çok faydalı bir besin kaynağı çok zararlı hale getirilmektedir. Balı 45 derece ısıda bekletirsek erimekte ve görsel olarak eski haline dönmektedir.


Geçen hafta cuma günü bal eritme kazanına bir teneke bal koymuştum. Tenekenin üst kapak hizasından bir iki parmak altına kadar suyla doldurmuştum. Beş gün boyunca 45 derecede bekleyen balı bu gün kavanozlara doldurdum.

Bal çok güzel erimiş. Alt kısımlarda az bir bölüm erimemiş. Fakat buda önemsiz bir kısmı. Bir dahaki sefere yedi gün süreyle işlemi devam ettireceğim.





45 derecede eritilmiş bal.
Yükleyen mturunc. - Diğer hayvan videolarına göz atın.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Muhteşem abi,görüntü süper,afiyet olsun.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın hocam,balın özelliğini kaybetmemesi için kaynatma derecesi çok önemli,bu konuya dikkat çekmeniz gayet güzel,işlerinizde başarı,yaşamınızda sağlık dileklerimle saygılarımı sunuyorum.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi, balın kristalize olması için bir sürü neden sayılıyor, bunlardan biriside balın içindeki gözle göremediğimiz, polen parçacıklarıymış.

Ben henüz yapmadım, eritip kavanozladıgımı isteyene veriyorum. Yani bekleme olmuyor. Bizim Trakyalı Şenol balı erittikten sonra çok ince gözenekli gözleri olan bayan çorabına dolduruyorum dedi,ince çoraptan geçen bal, tamamen olmasada polenlerden arındırıp, daha uzun süre donmadıgını söylemişti.
Bu tenekeyi kavanozlamışın, darısı yeni tenekenin başına. Kal sağlıcakla.