5 Aralık 2010 Pazar

Hafta sonundan görüntüler..

Dün iç işlerinde toplantı vardı. Kaçacak yer ararken hava durumunda bu günden itibaren yağmur hatta kar haberlerini duyunca doğru ereğliye gittim. Evin terasına polyuretan kaplama ile su izolasyonu yaptım. Tabi perişan oldum:( ama bitince de keyfim yerine geldi. Su saatini donmasın diye sardım vs. Kış artık gelebilir. Ben hazırlıklıyım...:)



Cumartesi hava günlük güneşlik artık son yazdan kalma günler bunlar. Arılarda bende keyf yaptık:)



Ağaç dikmem gereken yerlere çukurları açıp hazırladım. Bu şekilde toprak derinlemesine havalanıp güneş görüyor. Malum toprakdaki mikroorganizmalarda havaya ve oksijene ihtiyaç duyuyor. Onlarda ağaçlar için gerekli azot vs gıdaların oluşmasını sağlıyorlar.


Sepetin çadırı içinde keyfi yerinde. Kapı önünde muhafızlar erkekseniz gelin der gibiler:)
Sepetim artık iyice eskidi. Bu sene bunu kovana aktarıp yeni bir sepet edinmem lazım. Sepetsiz arılık olurmu.:)

Bu mevsimin en güzel yanı ekinler yeşermeye başladı yeşil hakikaten güzel renk.



Millet tavuk yemeğe çağırıyor bizde iş bitmediki gidelim. Hem akşama kadar çalış hemde garibanlığın gözü kör olsun:) yediklerimize şükrettik genede..
Bizim ustada bir türlü alamadığımız civcivleri görüntülemiş. Garibim oda uzakdan bakıp duruyor:/(

Yıldız çiçeğide şaşırmış.. Bu sene ekim ayı gibi yapraklarını dökmüşdü. Üç dört haftadır havalar sıcak olunca bahar geldi sanmış. Görecek ..... kar geliyor haberi yok.


Bu sene komşum Cemil beyin hediyesi olan şebboylar. Bahara yerlerine nakledilecekler. Şimdilik saksılardalar.


Bu sardunyayı tohumdan yetiştirdim. Kışın bahçede donuyorlar. Ne yaptıysam bu durumu önleyemedim. Kışa İstanbula getirebilmek için saksıyla dikmişdim bahçeye. Aksi halde sonbaharda saksıya alamıyorum. Saksının etrafında kökün toprakda gıdebılmesı için delıkler açmıştım. Aynı boy saksıya ıc ıce geçirip kışlığın balkonuna götürdüm.


Buda son projelerimden. Püren işine girmeyede niyetliyiz. Şimdilik bunlarda saksıdalar. Kışa yerlerine gidecekler. Bakalım seveceklermi benim orayı:)


Sadece kış hazırlıkları ve bahçe değil tabi iki haftalık özlemimizi giderdik. İki hafta önce birleştirme yaptığım koloniyi kontrol ettim. Durumlar süper. Bu seneki gözlemim şu ki tel altlıklı kovanlarda arı yavruyu kesmiş balı merkeze taşımış. Tel altlıklı olmayanlarda yavru halen devam ediyor bakalım hayırlısı bahara neler göreceğiz.
Benim körükcüm Salih abimizde cumartesi son bakımları yaptı. Hala kanatsız arı var dedi deim bir tur laktik asit yap nasılsa kış geliyor oksalik asitte yapacaz. Onun kovanlarda altı kapalı tipde olanlardan. Ondada yavru devam ediyormuş.






10 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi işlerini bitirdigine sevindim. Belki bundan sonrası ustana faydan olur diye umup duruyoruz.:)

İkinci resim manzara olarak süpe olmuş.

Abi sepet arısını niye kovana aktaracanki, onun hastası çok, millet kendisini optürmeye can atıyor::)) Meraklısına ver gitsin, öpüldükçe sevap alırsın::))


Boşuna duygu sömürüsü yapma, sana bu sene sucuk yok, resim çekecem diye niye bisküviye para veriyorsun.

Püren, funda, yılgın bunun üçüde aynı bitki. Dün bu bitki için Uşaktan bir arıcı iki sefer aradığı yetmez gibi, İzmit Gölcük civarında bir akrabasını arıyor, tabi dolayısı ile oda beni arayıp, bu bitkiyi nerden bulacağız, tohum gönderebilirmisin falan filan 4 telefon görüşmesi yaptık, Allah ne verirse hayırlısını versin. Nerden bileyim püren işine girdigini, keşke adamlara senin telefonu verseydim::)))

Hey gidi günler hey, bunu son resimlerin için yazdım bilesin::))

Kal sağlıcakla.

Unknown dedi ki...

Muhteşem abi baya iş yapmışsın bravo sana,
kışın geleceği kesin önlemlerini almana
sevindim,arılarında kışı rahat geçirirler
inşallah,selamlar saygılar.

Mustafa Yılmaz dedi ki...

abi arkadaki betoln citin yapan veya stan tli varm teşekürler

muhteşem turunç dedi ki...

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...
Ali abi benim ustam ne zaman gel dedi de ben olmaz dedim:)sucuk mucuk istemem şöyle ucuzundan bir köfte hiç sesimi çıkarmam:/)ben bu sene püren tohumunu toplayıp sağa sola atacağım. Bakalım nasıl olacak. Fide olarakda deneyeceğim.Hey gidi günler hey demişin de abi ben atı alıp üsküdarı geçeli neçe oldu sen o lafı hala üsküdarda dolaşan uzman arıcılara söyle:)

Mehmet abi ilk defa bu sene işleri zamanında yani kış bastırmadan bitirebildim. Ama bu gün pazar her yerim tutulmuş oturup kalkamıyorum:)

Mustafa abi o beton çiti ereğlide yaptırmışdım tel ini bilmemde çok var bundan yapan oralarda..

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Hocam selamünaleyküm;

Maşallah sonbahar işleride bitirmişsiniz.Bundan sonra arıtk gezebilirsin hazır hışır sezonu açılmışken sucuğa fazla yüklenme bu zamanda en iyisi balık.. hamsi gibisi var mı.:))

muhteşem turunç dedi ki...

Aleykümselam Zafer abi hışıra çağıran oldu da bizmi gitmedik:)

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,işleri bitirdiğen ençok ustan sevinmiştir.Yeni körükcü bulmuş.Saglıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Yok be Vecdi abi ne sevine, sevinen adam gel hışıra gidelim felan der dimi:) sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Senin menüyü görünce eminim ustanın içi gitmiştir.

Bir de sorum olacak .Kovanların altlarını ne kadar açık bıraktın.

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi perişan olmuş:)telefonda kaldımı büsküitlerden deyip duruyordu:)Abi alttaki çekmeceyi kapadım ancak arkada boydan boya 2cm yukseklikde bir açıklık oluştu. Bende çekmece kulpu yok. Bu boşluk ondan oluştu. Mehmet yuksel ise çekmeceyi ters takıyo yanı cekmece kulpu alta gelıyor ki aynı boşluk oluşsun. Şimdiye kadar çok memnunum arı yavruyu kesti balı merkeze taşıdı ve kışı bekliyor. Bakalım bahara nasıl çıkacağız. Sağlıcakla kal...